ylletäcke!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare isabelle_regina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 827
I

isabelle_regina

funderar på att köpa ett ylletäcke men vill inte lägga så mkt pengar på det då jag inte behöver ett igentligen, hittade fina på www.ridsportshopen.com ett som fanns i svart, m.grön eller marin som innehöll 80 procent ull för 598:- det såg ganska fint ut men lite tråkiga färger.
oxå fanns det ett med guldkant i färgerna röd, blå, grön, brunt å svart, med 80 procent ull.
men det jag fastnade mest var economy newmarket rug, 80 procent ylle, å gult med röda å svarta ränder. :love: för 477:- :)

är det nån som vet nåt om dessa täcken, kvalitet, passform o.s.v.

vill gärna ha tips på andra snygga ylletäcken oxå, dock inte över 600:- ..

Sv: ylletäcke!

Kan rekomendera det de har på Börjes! Har flera kompisar som har det och är super nöjda! Det kostar 288 kr och är av 100% ull.

men jag har kollat på börjes å jag hittar inget ylletäcke där?????
finns det me i katalogen?? har bara kollat på hemsidan...

ja nu har jag hittat det! :)
ja det såg ju iallafall fint ut, men synd att det inte fanns i en annan färg!!!

nej det blev ett från ridsportshopen det var ju billigt å fint så jag tänkte varför inte, (behöver ju inte hålla på å leta när jag redan hittat ett jag fastnat för)

tyckte om det så mkt att det blev ett likadant ländtäcke oxå :)

hoppas nu bara att det är någorlunda kvalitet på dom....

Tycker oxå det på Börjes är bra till billigt pris. Bättre kvalitet o passform nu än vad det va för några år sen.

Har själv ett från Mia's (köpt på Börjes), det är helt kanon men kostar oxå lite mer, ca 800 kr.

exklusive.se!

MASSA olika färger och mycket prisvärda. Dessutom går det att få special/ måttbeställt till bra pris och service. Jag specialbeställde ett ylletäcke med avtagbar hals att ha som på träningarna, då det egentligen inte fanns i deras sortiment. Jag är supernöjd och alla frågar vart det snygga täcket kommer ifrån! :bow:

Jag har hööks ulltäcke, är väl ganska nöjd med det, lite för tunt kanske. Men det är rackans snyggt iallafall, har det beiga. Men i höst har de även ett brunt, det hade jag köpt om jag skulle köpt i år. Hade varit superfint på min svarta springare.... :love:
De kostar strax över 400 kr.

ja exlusivs täcken var ju oxå fina!
men det jag har beställt var ändå lite roligare.

Jag har en vanlig gammal yllefilt till min häst och en lös täckgjord. Det funkar utmärkt, men bara i stallet förståss då det skulle glida av om han gick med det, fast det är ju mest inomhus man använder ylletäcken.

ja, det finns ju filtar att köpa som är till hästar oxå, har tittat lite på det me men så tänkte jag att det kanske är lättare med ett vanligt täcke, jag vet inte???
men nu när jag hittade ett såpass billigt i den färgen som jag velat ha så fick det bli ett sånt.

det där med guldkant har min ena häst, det är såååå stort i bringan o över bogarna, han är ändå rätt stadig och ca 170 hög, ingen liten sak mao, och han drunknade i det.
fast väldigt bra att ha med på träning/tävling.

tur att det inte var ett sånt jag beställde :D min ponny är liten å nätt så det hadde nog blivit för stort då..
får hoppas att det jag köpte är lite mindre, annars får jag väll sy å fixa lite :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka