Yogabilder

MissFideli

Trådstartare
Satt och tittade på bilder på Yoga, gamla bilder mest. Har tyvärr inte så många från hennes uppväxt men såg att hon verkligen har breddat sig med åren. Hon fyller 7 år i år (i juni), men verkar inte vara en dag över 6 månader.

Min älskling S*Iliadens Yoga

Pytteliten, bara nåra veckor. Kunde man låta bli att trilla dit?
pytteliten.jpg


Mamma katt ser ut såhär och heter S*Bergholmens Berenice. Pappa katt heter GIC Provo van Diaspora, men han finns inte på inscannad bild tyvärr.
berenice.jpg


Så här smal och smäcker var hon som ung, svårt att tänka sig va?
smalis.jpg


Här hade jag precis köpt soffan och Yoga var lika förtjust i den då som Abbie är nu
yogasoffan.jpg


En liten rymling har hon alltid varit, Houdini i kattkostym. Här är hon ute i trappen och busar med matte.
rymling.jpg


Annars älskade hon att sitta här och titta på mig när jag gjorde mig iordning. Varje dag.
badkaret.jpg
 
Sv: Yogabilder

Sen var det dags att besöka karlar. Här är första besöket hos S*Karl Johan's Damien. Denna gång blev det bara en unge och den var dödfödd tyvärr.
chivas.jpg


Testade en ny hane, det var inte alls poppis och hon låg bara och blängde på allt och alla och önskade livet ur oss. 2 gånger dit, tom båda gångerna.
arg.jpg


Tillbaka till S*Karl Johan's Damien som hon faktiskt gillade och 66 dagar senare såg hon ut såhär:
draktig.jpg


Dagen efter (eller samma dag egentligen, bilden är tagen på natten och hon födde på dagen) trillade det ut 3 st småttingar som såg ut så här när dom var torra.
bebisar.jpg


Hon är en riktig teaterapa. Så här ser hon ut nu. Vacker, eller hur?
yoga2.jpg

yoga3.jpg
 
Sv: Yogabilder

Mina föräldrar har en svartvit huskatt, så när jag skulle köpa avelshona så skulle jag inte ha en svartvit. Dom är ju rätt så vanliga överlag. Men... ja... Skyller på nosfläcken :angel:

Men hon är underbar :love: När hon vill :cool:
 
Sv: Yogabilder

Hon har ju så härlig teckning och ögon! Som två fullmånar! :D

Men du har faktiskt lite rätt i det där med svart/vit. Jag tittade på en svart/vit unge och en cremesilver innan jag bestämde mig för min lille chokladpralin. Den svartvita kändes lite tja, trist på något vis..
 
Sv: Yogabilder

Hennes ögon är underbara! Speciellt i solljus. Jag önskar att Abbie fått den ögonfärgen, då hade hon varit i princip perfekt i mina ögon. Eller ja... hur man nu skriver...

Kanske gör hennes starka kontraster att ögonen blir ännu häftigare också.

På britter är svartvitt rätt ovanligt faktiskt, men på huskatter är det ju tvärtom väldigt vanligt. Det roliga med vitfläckar är ju att dom kan se så olika ut. Yoga har ju ingen symetri någonstans i sina fläckar.

Hade gärna sett en chokladvit i A-kullen, men den enfärgade lila dög bra den med :D Samma sak nästan, fast utan vitt.
 
Sv: Yogabilder

Visst är hon :love: :love:
Första bilden är underbar, var ska dom öronen med den lilla katten? Nästan lite devonstuk :p
 
Sv: Yogabilder

Vilken söööt kisseunge!!! :love: Det som är så bra med britterna är att de är precis lika söta som vuxna och runda! :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hur många här på forumet är det som har Britter egentligen? Det ploppar upp fler och fler och jag tänkte försöka få nån koll på er ...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: Marie_C
·
Övr. Katt Hittade massa bilder på min andra Britt Julia, som jag inte tror ni sett. Hon bor ju inte hos mig längre, men iaf. En söt kelsjuk...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Alvia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp