Bukefalos 26 år!

Ypäjä Uppercut såld?

FT_ryttare

Trådstartare
kan nån tala om för mej om Uppercut som Piia Pantsu ridit e såld elle om han e utlånad..
för va på fälttävlan igår o såg en tjej som red honom i debutanten..
o blev lite nyfiken om hon köpt honom elle bara lånat..

FT_ryttare

Trådstartare
tack för svaret!!! vet du möjligtvis varför Piia sålde honom för jag trodde att han skulle bli Karusos efterträdare..
vet du nå pris?? *nyfiken**
hur högt har han gått.. ****?

F

fio

Nej Karuso är Uppercuts efterträdare. Uppercut är gammal (15 år) och har varit 10 på VM - 98 femma? på EM -99 samt brons på SM 2001. Gick även OS-00 fast fick bryta i terrängen.
Gått upp till **** då och nej jag vet inget pris.

FT_ryttare

Trådstartare
E han så gammal.. men varför har jag fått för mej att han e ung då.. typ vunnit unghäst champ. o så..
aha men då förstår ja varför hon sålde honom.
Jo jag vet ju vem d e som tävlar honom nu..har tävlat mot henne då hon red ponnyn . elle hon har ju kvar ponnyn fortfarande.. en duktig tjej.

T

Tasty_mushroom

jasså..då vet ja..Hon ringde ju för fasen på min när den va tillsalu å dom skulle komma å kolla men sen ringde dom aldrig igen..tror det var hon....
Men va var prisklassen på den då? måste ju vart svin dyr!!

FT_ryttare

Trådstartare
hej!
jo han va nog inte billig.. men eftersom han e rätt gammal så va han nog inte alltfr dyr heller..
säkert värd sina pengar.
skulle oxcå vilja ha en sån läromästare =)
Ska hon sälja nero nu .. vet ej hur gammal hon e..tänkte att hon kanske va 16 o skulle upp o satsa som junior men har för mej att hon e äldre.. nån so vet??!!
Hade du din på annons johanna???

F

fio

Du tänker kanske på Silberkey som vann 6 års breeders för 2 år sedan.

FT_ryttare

Trådstartare
Ok hon va 18 som ja nästan misstänkte.
Vet inte om d e silberkey ja tänkte på ..men men Piia har väl en hel del hästar o dom flesta verka rju gå bra..=)

Kram

Det kanske var Trip Up du tänkte på? Den vann väl också breeders har jag för mig (om det var som 5 el 6-åring minns jag inte) och gick Falsterbo Hunting med Fredrik nu i somras.

M

Muffin

Ni som har koll på Piia\'s hästar

Kanske vet vem detta är :

Skimmel - efter färgen att dömma ungefär 5-6 år. Så han en kort stund på Strömsholm i pingst, dock inte under ryttare. Pratade med en tjej (hästskötare ?), som sa' att han var en ungersk import!

Tacksam för tips/info :)

En Jessica Hammar - FRS!, ska starta med Ypäja på Botkyrka´s fälttävlan nu till helgen 13-14. Den ska gå 90-klassen där, står med i startlistan, startnr 229.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 999
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 792
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
4 555
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
3 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ny dag, nya möjligheter
  • Sälja begagnad bil?
  • Vattensork, åkersork, sork och annan sork

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 26