Zaldi (Alba)

cactuspower

Trådstartare
Har fått nys om en sånn sadel och undrar vad den passar på för typ av häst (rak/svängd), vad ni anser om kvalitén etc.?
 
Sv: Zaldi (Alba)

Jag har ingen zaldi alba men en star och en atlanta.
De är raka och jag är mer än nöjd med både kvalité och passform.
 
Sv: Zaldi (Alba)

Oki, jag sökte alldeles nyss (efter att jag skapat denna tråd) på gamla trådar och fick fram att det verkade som om de var mer svängda ju? :confused: Men alla har väll olika åsikter om vad som är rakt och vad som är svängt , visserligen. Jag har en bates dressyrsadel och denna verkade ju intressant (min prisklass och verkar vara den storlek på bomvidden som hästen kräver, samt även min prisklass).
 
Sv: Zaldi (Alba)

Atlantan är i alla fall rak, star är kanske lite mer sväng, har haft dom på mitt halvblod som har en ¨lång rak rygg och nu ligger dom på en rund kort rygg, också den väldigt rak.
 
Sv: Zaldi (Alba)

Tillägger också att jag undrar om de passar på hästar med mkt manke? För det har min häst som du ser på bilderna..
 
Sv: Zaldi (Alba)

Provade nyligen ut sadel till min maxade d-ponny.
Det blev en zaldi som passade honom perfekt till skillnad mot de andra som var för svängda för att passa hans rygg (enligt sadelutprovaren).
Så jag antar att zaldi är lite mer rak??:confused:

Vet inte om jag hjälpte dig nu eller gjorde dig mer förvirrad:angel:
 
Sv: Zaldi (Alba)

Oki , du har ingen bild på din häst?
Eller kan du jämföra lite med bilderna på min häst, som finnes i ett inlägg ovan? Tack :bow:
 
Sv: Zaldi (Alba)

Börjar få så fullt i min inkorg så jag skriver här i stället och tackar för bilderna på dina hästar :bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: __sofia__
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: liiinnea
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: Fiorano
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 260
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp