• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare indianen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 246
I

indianen

Hej!:)
När ni använt zinkabandage, har ni lyckats undvika att det bränner håret under?
Har svarta fina ben och vill inte få vita partier där. Har hört att det är lätt att få "brännskador"?????

Sv: Zinkaband

Jag har bara använt elastisk zinklinda, virad runt underarmen på ena frambenet där min häst hade en sparkskada. Jag fick inga problem, och när jag köpte den på ATG-klinik så varnade de inte för att den kunde bränna?

Jag har använt icke elastiskt zinkaband utan problem. Vid ett tillfälle fick hon lite skav, men inga vita hår.

:)TTack för era svar. Men får jag då fråga: hur länge satt era zinkalindor på? fått rekomendationen 4-5 dagar.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
837
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 568
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
879
Senast: Raderad medlem 142658
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om... 22 23 24
Svar
473
· Visningar
17 305
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka