Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Jag SAKNAR mitt badkar!! Så i mitt fb-flöde dök det upp ett minibadkar/badbalja som rymmer 100 liter med vuxen person i (200 liter... 2
Svar
22
· Visningar
7 704
Hemmet Har ni gjort det och vill visa bild? Eller hur skulle ni göra om ni ville ha en eller flera anslagstavlor på väggen? Vårt sovrum är...
Svar
16
· Visningar
1 921
Senast: TygerTyger
·
Hemmet Finns det ännu? Eller är det bara bänkskivor? Leta secondhand är sådär aktuellt jag bor i obygden och mina fönster är inte standardmått .
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: tanten
·
Hemmet Jag har nyligen fått reda på att mitt numera godkända avlopp (med trekammarbrunn och infiltration) inte har bygglov. Jag har inte gjort... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 956
Senast: kryddelydd
·
Hemmet Vi har precis köpt lägenhet och även om det är långt kvar till inflytt så är jag jättesugen på att börja spåna kring småsaker i...
Svar
6
· Visningar
1 227
Senast: MiniLi
·
Hemmet Någon som har tips på insynsskydd för ett fönster? Tycker det inkräktar lite väl in mot ena grannen. Vi har enplans och dom tvåplans och...
Svar
14
· Visningar
2 328
Senast: MiniLi
·
Hemmet Är på jakt efter en handdukshängare till en ganska liten toa med dusch. Den ska vara för 1-2 duschhanddukar och kravet är att inte...
Svar
6
· Visningar
728
Hemmet Idag fick jag för första gången se den lägenhet jag får nycklarna till om drygt två veckor. Det är nybygge, så visningen skedde i en... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
11 728
Senast: Kilauea
·
Hemmet Jag har en vattenkran/vattenutkastare på södersidan av huset. Det har alltid varit lite fördröjning på tillströmningen av vatten när man...
Svar
19
· Visningar
13 528
Senast: pimy
·
Hemmet ..eller hur jag nu ska formulera det :D Vill köpa hem köttlåda från en gård som har KRAV-grisar och det säljs ju då bara i hel o halv... 2
Svar
24
· Visningar
5 662
Senast: mamman
·
Hemmet Vi har ju bara haft vår värmepump ett litet tag, så det är möjligt att vi gör fel på något vis, men ÄR det helt generellt lite...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Pudlan
·
Hemmet Funkar det? hur högt behöver man mellan säng och tak? Rummet är bara 2.05 cm högt i tak. Måtten på rummet är 320 * 260 så det är ju...
Svar
3
· Visningar
5 484
Senast: sassiball
·
Hemmet Har bestämt att jag ska köpa ett sittbadkar (eller minibadkar som jag föredrar att kalla det, eftersom sittbadkar låter som något Agda...
Svar
16
· Visningar
2 970
Hemmet Jag har råkat få med mig några kg skurna apelsiner (fjärdedelar) hem och tänkte försöka göra marmelad, men det är ju som förgjort att få...
Svar
4
· Visningar
1 189
Senast: VLMF
·
Hemmet Halloj alla bukebakare därute ska baka en kaka till farmors minnesstund, receptet är för en vanlig rund löstagbar form, vi blir gansa...
Svar
3
· Visningar
4 819
Senast: hvala
·
Hemmet Vad kostar det på ett ungefär att få installerat markiser på två fönster? Det ena fönstret ca 1 meter brett och det andra något bredare...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Monifa
·
Hemmet Har precis flyttat in i en lägenhet. När jag var och kollade på den så fanns det gardinstänger. Efter urstädning, noll :D Är det jag... 2
Svar
30
· Visningar
15 584
Senast: Rosett
·
Hemmet Jag har förstått att marmor är väldigt känsligt för vatten, syra, etc. etc. Nu råkar det vara så att det är en marmorskiva i köket i det... 2
Svar
24
· Visningar
3 280
Hemmet Jag och sambon kollade på en lägenhet igår som faktiskt verkar kunna gå riktigt billigt. Det föreligger ganska stort renoveringsbehov...
Svar
15
· Visningar
2 379
Senast: Vallmo
·
Hemmet Jag håller på att ta in offerter för flytthjälp och blir inte riktigt klok på de jag får in då priserna varierar kraftigt. Ett företag... 2
Svar
21
· Visningar
1 668
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur