Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Funderar på att betäcka mitt sto i år - frågan är vilken hingst som passar. Innan jag rådgör med uppfödare, hingsthållare osv här... 2
Svar
34
· Visningar
2 226
Senast: Salient
·
J
Avel Halloj, Mitt sto(som jag ska köpa) skickades på betäckning i förra veckan och kommer skickas hem till mig, från Holland, när det...
Svar
9
· Visningar
1 096
Avel Ni med araber som ni skaffat pass till, hur mycket fick ni betala för era pass? jag har en part-breed arab som jag har skickat in...
Svar
15
· Visningar
996
Senast: Lena_B
·
T
Avel Blev så väldigt fundersam ikväll då mitt dräktiga sto (dock bara 7e mån) envisades med att ställa sig med bakbenen bakom sig så att...
Svar
1
· Visningar
726
M
Avel Letat överallt men skulle vilja veta om hans avkommor? Jag har en ponny efter honom som är korsad med new forest. Hittade en avkomma som...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: Görel
·
W
Avel Finns det någon risk vid fölning om man betäcker ett arab/halvblod sto med en nordsvensk? Att det blir ett för stort föl eller likn...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: wild
·
Avel Hur kan en förening som Ridsportförbundet skapa en lag som säger att det är olagligt att betäcka med en icke godkänd hingst!?! När jag... 2
Svar
29
· Visningar
2 347
Senast: Görel
·
V
Avel Är i hästköpstankar. Har funderat på en tinker, hört mycket bra om dom. De har ju ofta hovskabb men det går ju att behandla. Jag vill... 5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 874
Senast: Selja
·
K
Avel Har ni några tips på bra böcker om avel (praktisk handledning kring dräktighet, fölning etc)??? Visserligen kan man ju fråga här, men...
Svar
11
· Visningar
868
V
Avel Vilken storlek har ni på er fölningsbox till ston på ca 1,60m?
Svar
10
· Visningar
1 644
Senast: Snuttisen
·
Avel Nyfiken, min är 150 cm hög (hoppas han växer MYCKET mer) & ser lite "älgig" ut, halsen har inte direkt mycket muskler på ovansidan.. men...
Svar
11
· Visningar
1 236
Senast: malgerud
·
Avel När bör man betäcka? Hur länge behöver sto och föl stå inne efter fölningen? Kan man betäcka i juli så att fölet kommer ca juni?
Svar
13
· Visningar
1 365
Senast: Nafayette
·
Avel Hej. Mitt sto är dräktigt och beräknas föla i början av maj. De senaste dagarna har hon bara ätit delar av sitt krafftfoder. Jag har...
Svar
4
· Visningar
809
Avel Marwins pappa Maurice är ju efter Matcho x undan Gracia. Gracia i sin tur är efter Garibaldi II undan.... det är det jag undrar. På...
Svar
5
· Visningar
948
Senast: Jfrelin
·
Avel Om fölis inte fick bra poäng i fölprimeringen 1 gången. Är det någon ide att ställa ut fölis igen?? Eller går de mycket på de andra...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: lil-sis
·
R
Avel Jag ska skriva ett arbete om aveln på travhästar med framförallt linjeavel som bas, vad är er erfarenheter och synpunkter om detta har...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Qula
·
Avel Jag har tänkt betäcka mitt kallblodstravarsto nästa år. Hur länge kan man fortsätta rida efter att man har betäckt? Det blir hennes...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Solvira
·
N
Avel Jag vill ta föl på min varmis som ser ut som ett halvblod.. Men kan jag ta föl på henne med en fullblods hingst? :o
Svar
7
· Visningar
950
Senast: Francess
·
L
Avel Vid ett visst dygn? Eller vid något visst tecken? :confused:
Svar
4
· Visningar
793
C
Avel Är det någon som vet något om holsteinerhingsten Silvester e: Silbersee. Någon som har en bild på honom? Jag ägde en avkomma efter honom...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: asan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka