Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har ett ungt sto som ska betäckas tidigt i vår. Nu behöver jag hjälp och tips om hingstval. Stoet är 75% welsh, resten halvblod och...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 379
Senast: peråke
·
Avel Hoppas att få lite positiv/Negativ kritik OCH förslag på hingstval till detta sto. e: Platini VDL ue:Maximus (Hoppstammad dam;) ca...
Svar
5
· Visningar
1 235
Senast: Testina
·
Avel Är det någon som har någon vidare information om honom? Han är född hannoveranare och verkat mest i mecklenburg vad jag har förstått...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: KickiH
·
H
Avel Jag har sökt lite på buke och hittat lite om Fell pony, men inläggen är gamla. jag skulle vilja veta om det är någon som har nån i...
Svar
8
· Visningar
2 824
Senast: kladruby
·
  • Låst
Avel Gör en babbeltråd där ni kan skriva om årets föl istället för i den om dräktiga stona.
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
187 539
Senast: Görel
·
Avel Man ska ju främja svensk avel egentligen. Men varför lockar det så mycket att skaffa en häst från dess hemland? Jag är lite...
Svar
8
· Visningar
1 749
Senast: Seabaz
·
M
Avel Har ett sto som enligt uppgift haft två föl och därefter två år inte tagit sig /kastat eller gjort något annan som medfört att inget föl...
Svar
3
· Visningar
1 143
Senast: missan
·
Avel Som nybliven halvblodsägare till ett liten ettårssto undrar jag vad jag har för tillställningar att sikta in mig/ oss på i...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Lintrollet
·
Avel Jag har köpt ett nordissto av travarstam. Hon är svartbrun med vit kota v.b. Inga mer tecken. Jag undrar om någon vet någon godkänd...
Svar
6
· Visningar
1 239
Senast: Imzevimz
·
L
Avel Köpte mig ett sto och ska i första hand rida henne men då prognosen för mitt knä är lite ovisst så är föl ett alternativ. Vad tror ni om...
Svar
7
· Visningar
1 522
Senast: FadeAway
·
Avel Igår kunde man hitta på ASVH´s sida årets betäckningssiffror. Vad säger ni om den? http://asvh.se/avel/siffror-och-statistik
Svar
1
· Visningar
1 296
Senast: cirkus
·
Avel Finns det någon lägre gräns för hur litet ett svenskt halvblod får vara ? funderar på att köpa ett sto av en kompis kompis, som tyvärr...
Svar
15
· Visningar
2 242
Senast: Görel
·
Avel Mitt sto var på betäckning i somras och de blev 2 ston betäckta innan mitt sto. De andra stoet och mitt sto är icke dräktiga. Nu är de...
Svar
15
· Visningar
1 721
Avel Undrar lite över det där med skimmelanlag och melanom. Jag har ett skimmelsto som jag funderar på att betäcka med en skimmelhingst men...
Svar
3
· Visningar
1 505
Senast: avur
·
Avel Hur funkar det egentligen? Får de vara med? Om man kollar på asvhs reglemente så ska ju hästen ha gröna (vit,gul) papper, men hur...
2
Svar
23
· Visningar
2 279
Senast: Masse
·
Avel Är det någon som har kolla på hur det går för Don Olymbrio på 30 dagars provet? Eller om ni har nån sida jag kan kolla upp hur det går...
Svar
2
· Visningar
1 044
C
Avel Nu vill jag reda ut det här en gång för alla :D Jag har blivit erbjuden en häst, gratis, som är efter Syndikat (Strohman-Grannus). Jag...
Svar
1
· Visningar
1 273
Senast: KickiH
·
Avel Hjälp mig spåna efter en hopphingst med lätt typ, försiktighet, elastisitet och såklart gärna stort scoop! Pris har ingen betydelse...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 203
Senast: theJohanna
·
Avel Jag har letat men inte hittat många avkommor e Loredes. Så nu undrar jag om du har en eller träffat någon? Utseende, storlek...
2
Svar
21
· Visningar
3 413
Avel Hur lång karens är det när man har sprutat mot abortvirus?
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Equilibrium
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp