Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Om det är någon uppfödare här inne, jag har liksom lite frågor =) Vad är det som krävs av mig som ägare och vad ska först och främst...
Svar
9
· Visningar
1 484
Senast: Masse
·
Avel till mitt sto. Jag har funderat lite fram och tillbaka men vet inte vilka utav hingstarna som är det "bästa" valet, så hoppas på lite... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 492
Senast: Pretty one
·
Avel Jag har sett detta ordet "påläggskalv" användas i flera olika annonser med topphästar, däribland i annonsen jag köpte min häst i från så...
Svar
2
· Visningar
6 900
Avel Jag skall i dagarna ha ut id kontrollant och chip märka min fölunge (asvh) och ta tagelprov mm. Sen hade jag fått för mig att från och...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: hoppsann
·
H
Avel Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av hur hög en unghäst blir när de är stora, baserat på mankhöjden idag? Jag har en...
Svar
9
· Visningar
4 057
Senast: rocki
·
Avel Källa Tidningen Ridsport. "ASVHs nestor Gunnar Henriksson avled under fredagen efter en tids sjukdom och hedrades med en tyst minut i...
Svar
13
· Visningar
2 235
Senast: pastejja
·
Avel Vet inte riktigt om detta hör hemma på avel, men men...Flytta om det passar bättre ngn annanstans! Jag funderar på att köpa ett föl...
Svar
3
· Visningar
1 382
Senast: arnlic
·
T
Avel Har ett shettissto på 21 år som förhoppningsvis är dräcktig, hon gick tillsammans med hingst i sommras (juli). Detta är en väldigt...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: EmblaAsk
·
Avel e. Cortez? Har läst om honom en del men aldrig stött på något efter honom? Hur är era erfarenheter? Mvh
Svar
13
· Visningar
1 928
Senast: Netted
·
T
Avel Jag och säkert många med mig är väldigt noga med stoets betydelse för prestationsavel. Skulle vara väldigt roligt om någon här visste... 2
Svar
29
· Visningar
3 778
Senast: Gabby_Ossi
·
E
Avel Vi hade en diskussion i stallet i dag. Vad är kaliber för ras egentligen?:crazy:
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: Melynda
·
F
Avel fundera att använda lord z 08 någon som vet något om avkommor och lite om han själv tack
Svar
5
· Visningar
1 239
Senast: Ancor
·
Avel När är det betäcknings och fölningsresultaten brukar komma? Brukar det inte vara vid den här tiden eller är jag helt ute, kan ju vara...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Iglatjarn
·
Avel Surfade runt lite och hittade en ny skäckhingst, kom för ett par dagar sedan till sverige ;) Någon som vet något mer? ska han visas... 2
Svar
36
· Visningar
5 172
Senast: Habina
·
Avel Vid Holsteiner Verbands körung och auktion i går på de nygodkända hingstarna gick den billigaste till Sverige för 35.000 €. Härstamning...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: pastejja
·
Avel Jag har nu på nära håll studerat uppfödare som har gedigna svenska stammar, fölen blir kl 1 med goda poäng ( 49-50 p), men de är ej... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 485
Senast: elle12
·
Avel Har googlat runt lite nu och jag blir faktiskt inte klok..vad gäller nuförtiden? Är det fortf månad 5, 7 och 9 eller är det innan...
Svar
13
· Visningar
1 177
Senast: Angels_fall_first
·
Avel Någon som har erfarenhet av detta?? Mitt stoföl, född i april, har lite mjölk i ena spenen... Det började i augusti ungefär då jag...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Marna
·
A
Avel är det någon här som kan berätta lite för mig om honom eller om någon har någon avkomma efter honom:)
Svar
2
· Visningar
716
Senast: anna_86
·
D
Avel Har hand om en holsteiner som heter Black Beauty 17 och är efter Flamingo 10 och Rendevoz II undrade vilken eller vilka sidor du kan gå...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: asan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023