Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Avel Kollar på en 2 åring efter honom. Någon som har erfarenhet av hästar e honom? Hur har de varit isf?
Svar
5
· Visningar
1 131
Avel Någon som kan förklara lite hur man läser av det? Hur man vet vilka värden som är bra, mindre bra o rentav dåliga? Tex som denna...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: Luchador
·
Avel Är lite intresserad av att höra åsikter om hinsten Indorado. Vad har ni här på buke för erfarenheter av hästar med honom i... 2
Svar
21
· Visningar
5 243
Senast: correg
·
Avel Är han tillgänglig i Sverige? På VDLs hemsida verkar det inte så. Någons om vet? Ni som har Indorado hästar hur är dom i temperamentet?
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: correg
·
L
Avel Nu har jag en tokig fråga, igen. Det är så att min ponny konstaterades ha resorberat vid ultraljudet på dygn 45. Hon var dräktig vid...
Svar
7
· Visningar
1 246
Senast: Linas_
·
Avel Har fått erbjudande om att ta ett nordissto på foder för att ta föl på en henne. Stoet står redan inackorderad hos mig och fick sitt...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: lancelot
·
Avel Tänker jag rätt när jag tror att helsyskon som dessutom är visade med samma poäng bör väl ha exakt samma BLUP eller ? Funderar på...
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: Sar
·
Avel Finns någon dansk motsvarighet till vår svenska Blup? Jag har försökt söka på De Noir på vår svenska blupsida men hittar enbart...
Svar
11
· Visningar
3 637
·
L
Avel Någon som vet något om hingstarna Melder (e Modus xx), Bravo (Brat xx)??
Svar
5
· Visningar
889
Senast: asan
·
Avel Godkände westfalen-hingsten e Ehrentanz som såldes till Sverige förra (?) året, någon som vet vad han gör...
Svar
12
· Visningar
1 738
Senast: Angel
·
Avel Jag undrar om det är någon som har lite information om hingsten Glorieux? Jag har ett lånat sto med honom som morfar och är lite...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: KickiH
·
K
Avel Vill så gärna att magen ska börja runda till sig så man kan få krama om den lite ;) Mitt sto kommer föla i april och än så ser jag inga...
Svar
11
· Visningar
6 016
Senast: Mannagrynet
·
Avel Då den förra tråden blev stängd så startar jag en ny. Kopierade brevet från ASRP styrelse. " Öppet brev till alla ridponnyentusiaster... 2
Svar
25
· Visningar
3 702
Senast: kicket
·
Avel Vad finns det för "aktiviteter" ex. utställningar, premieringar mm för halvblod som man bör/kan delta i, från fölunge till 5-6 åring...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Månsane
·
Avel Men ta till exempel Clinton som Dirk Demeersman ridit mycket. Hur trevlig är den hästen egentligen? Den verkar extremt svårriden och... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 969
Senast: asteria
·
Avel gick in på en sida och såg "In breed 1975 - 78. Dead by accident 1979", vad var det för olycka som hände Iran? Har sökt på google, men...
Svar
5
· Visningar
1 183
Senast: Görel
·
Avel Var iväg och tittade på en häst idag, en kallblodstravare. Denne hade samma hingst som farfar, morfarsfar och mormorsfar. Jag skulle...
Svar
8
· Visningar
10 124
Senast: WelshCob
·
Avel Brukar rida en fredriksborgare o vi är lite intresserad av o se vad hans mamma o pappa har gett mer än denna avkomma. Men var kan...
Svar
1
· Visningar
2 233
Senast: Zuzzi
·
P
Avel Om fölis får följa med hem, är detta ett faktum. På natten alltså, tillsammans i hage på dagen. Fölis äter Krafft 125 och hösilage samt... 2
Svar
39
· Visningar
2 944
·
Avel Är det helt galet att ta föl på min varmblodiga travare med hingst av annan ras? Hon är mycket trevlig i huvudet, helt frisk i kroppen... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
9 785
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka