Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Avel Hej! jag har en fråga... om pappan till fölet är en skäck och mamman är brun/fux/skimmel , kan avkomman bli skäck då? och hur stor chans...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: ameo
·
Avel Denna hingsten dök ju upp i en annan tråd här. Det som stod om honom i den fick mig att fundera på var får han sitt nummer 1102 ifrån om...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: prallan
·
W
Avel Har en lettisk dam på 173, ganska grov men ändå av halvblodstyp... Jag vill ta föl på henne. Ska jag ta ett fullblod eller smäckert...
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: kem
·
E
Avel Har ju på gått diskutioner här på forumet angående arabhingstars meriter hur är det med stona? Finns det arabston med andra meriter än... 2
Svar
33
· Visningar
3 274
Senast: Shibalina
·
  • Låst
Avel I senaste Ridsport läste jag om att få fram ett isabellfärgat föl. Vilket är det jag är ute efter eller ngn annan kul färg,har givetvis...
Svar
3
· Visningar
1 593
Senast: ameo
·
N
Avel Bellini - blod Jag har ett sto som är e; Bellini ue; Cyrano uue; Gladiator. Jag undrar om de linjerna är eftertraktade inom aveln... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 404
Senast: nocki
·
E
Avel Någon som har avkomma efter Udd ?
Svar
3
· Visningar
868
Senast: _Emma_
·
L
Avel Lite lustig rubrik,men svårt att formulera det bra . Min fråga är ganska enkel egentligen. alltså hur gammal är ja i gränsen till för...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Lantlolla
·
B
Avel Hej! Jag skulle vilja har lite tips om lämplig hingst till mitt halvblods sto. Hon har dansk härstamning (Elmegårdens Fight o Alibi)...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: dusty
·
I
Avel Jag har ju tänkt låta mitt sto föla utomhus. Hur mycket är för kallt för en fölis? Och hur dåligt kan man stå ut med att vädret är...
Svar
13
· Visningar
2 314
Senast: Sar
·
P
Avel Har tänkt betäcka vårat sto, så nu undrar jag vad som skulle passa till stoet som har denna stamtavla... 2
Svar
30
· Visningar
2 916
Senast: poll0i_
·
Avel Finns Irco Mena fortfarande tillgänlig för avel? Hur ska man isåfall gå tillväga? Vilka krav finns för att få använda honom (vet att han...
Svar
19
· Visningar
1 748
Senast: Luchador
·
B
Avel Vi har 2 ston som beräknas föla i mitten/slutet av maj. Det är ca 1 vecka mellan dem, om de nu behagar följa våran planering vill säga...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Bacci
·
Avel Vet inte om den här kommer hamna under rätt kategori nu men jag försöker.. :p Funderar lite vad alla dessa siffror betyder. Okej, jag...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: zin
·
Avel funderar lite på Casir Ask till mitt Briar-sto. Att han lämnar fantastiska hopphästar har jag sett. Men hur är gångarterna på...
Svar
9
· Visningar
1 319
Senast: Capsi
·
M
Avel Funderar på att betäcka mitt sto e:Magini till våren. Hon har tyvärr inte gröna papper utan hennes mamma är import från Ireland. Har...
Svar
10
· Visningar
1 207
·
Avel :eek: Hej jag har fått mitt första egna föl i år, så jag läser en del om hur andra har gjort.. Jag har hittar massor av folk som vänjer... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 077
Senast: raggarn
·
S
Avel Jag har funderat lite på varför ridskolehästarna går sönder så lätt nu för tiden. Den uppfattning jag har fått iaf är att de höll bättre... 2
Svar
37
· Visningar
3 519
Senast: allround
·
Avel Har ett sv halvblod sto, E.Roderick 856 u. Fullblodssto e.Modern Pleasure xx... Rör sig riktigt bra och hoppar med stor kapacitet...
Svar
9
· Visningar
1 278
·
Avel Moulin, Dolman, Mahrhu och Magnet. Nu är jag inne på ett nytt område för mig, så ni får gärna hjälpa mig med allt ni vet och alla era...
Svar
14
· Visningar
1 569
Senast: oopsie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka