Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Vet inte om tråden hamnat rätt... annars får ni flytta den :D Hur går fölvisning till ? jag ska tydligen (:p) visa ett sto med föl...
Svar
16
· Visningar
3 512
Senast: Henrik
·
Avel jag har ett femårigt arabsto som jag har försökt att betäcka i tre år nu, men hon blir jätteorolig och vill inte ta emot hingsten. Hon...
Svar
16
· Visningar
2 677
Senast: MiaMaria
·
Avel Har ni som anmält era ston och föl för visning i år fått klartecken att ni kommit med? Jag har inte hört ett pip utan ringer nog efter...
Svar
9
· Visningar
1 076
Senast: Nobbeled
·
W
Svar
6
· Visningar
1 039
Senast: wannehavefun
·
Avel Skall ev betäcka mitt sto, hon är korsningsponny, 13år, maxad d...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: yobre
·
Avel För 4 månader sen köpte jag ett nyimporterat sto från Holland f2003, för 2 månader sedan flyttade jag ut till ett skogstall med fri... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 960
Senast: CiderGirl
·
M
Avel ....undrar om någon vet något om p-spruta för ston. Hur det funkar ev biverkningar etc. Kostnad? Har tänkt släppa ut unghingsten efter...
Svar
14
· Visningar
1 625
Senast: maraton600
·
Avel Hej!.. Jag undrar om någon vet något om fjordinghingstar som är tillgänliga för avel i år, hemsida om hingstar etc..:love: Tacksam...
Svar
19
· Visningar
1 216
Senast: Immer
·
Avel Vad har han gjort, både på tävlingsbana och i avel ? Vad kan man förvänta sej av en avkomma till honom, några speciella drag...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: Cyllene
·
H
Avel Hos hundar brukar man ju säga att blandraser oftare är friskare än rashundar eftersom aveln under lång tid varit alltför inriktad på...
Svar
18
· Visningar
1 347
Senast: ameo
·
Avel Har ett sto som det står en åtta i () efter namnet i hennes pass. Om jag har läst & fattat rätt så är det hennes stofamilj. Snälla är...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: moiran
·
D
Avel Såg ett Bashkir sto med föl en gång för många år sedan som var jätte tunn. Liknade mer en ko i kroppen. Ägaren vågade knappt visa upp... 2
Svar
26
· Visningar
4 069
Senast: rosentorp
·
M
Avel Nu står hon i hagen!! Har inte vågat säga ngt till ngn innan för jag har vart rädd att de inte skulle bli ngt då! Men nu är hon hemma...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: carinah
·
Avel Hej alla ni som är inbitna i halvblodsavel! Jag äger ett underbart trakehnersto som i år är betäckt med Cortus 920, men nästa år vill...
Svar
8
· Visningar
1 971
Senast: Sara-Ida
·
E
Avel Hej Alla Avelsfantaster och Andra Intersserade Själv tycker jag att avel verkar jätteintressant. Att läsa om olika stammar och jämföra...
Svar
9
· Visningar
964
Senast: Eleonore
·
G
Avel Hur blir psyket på sambesis avkommor? Är lite intresserad av honom. 2
Svar
20
· Visningar
2 650
Senast: Emsan
·
N
Avel Hej! Jag har ett sto som fick ett vackert välskapt föl i 4februari, så hon är nu ca3,5 månad. Hon äter bra och vi har 4 andra hästar... 2
Svar
39
· Visningar
4 244
Senast: ameo
·
Avel Undrar hur många travare med ål på ryggen ni sett? Dessutom gulblack. Mamma svartbrun, pappa brun Börjar fundera på om vår fölunge är...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Bintang
·
W
Avel *lånar användarnamn* Jag är lite sugen på att betäcka mitt ponny sto. Resultatet vill jag ha som en hopphäst runt 163. Är detta...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Cyllene
·
C
Avel Jag har en arabvalack f.-82 e.Bakir ox. Jag vet att Bakir är den högst bedömda gångartshingsten (arab) genom tiderna? Det står i... 2
Svar
22
· Visningar
3 399
Senast: headstrong_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka