Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vaccinerar ni mot abortvirus? Varför eller varför inte? Har ni avelsstona skilda åt från andra mer aktiva hästar? Vaccinerar ni... 2
Svar
31
· Visningar
3 177
Senast: Welsh
·
E
Avel Nu är det såhär då, att jag har fått i uppgift att ta reda på lite fakta om avel och för att vara helt ärlig så är jag absolut helt...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Em_E_liE
·
Avel Hur pass viktigt är det att få med stammen på en ponny? Har fått registrera min ponny med "okänd" härstamning eftersom dåvarande...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Myzan87
·
S
Avel Nu har jag en fråga. Eller ja ganska många. Mitt sto blev betäckt den 10, 12 och 14 juli. Nu undrar jag när jag ska kolla henne första...
Svar
15
· Visningar
1 210
Senast: EmelieR
·
M
Avel är ny på detta hoppas jag lägger tråden rätt nu :), har nyss hämtat en häst på prov som sällskap till min dotters häst plus att jag vill...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Masse
·
L
Avel Är det nån som vet någon bra sida om stamtavlor för hästar från irland? T.ex. Irländska jakthästar, cob, m.m.
Svar
7
· Visningar
1 720
Senast: Jackie_nova
·
Avel Eftersom vi har haft tur och fått alla de ston(3 st) som skulle bli dräktiga; dräktiga på första försöket, så ska givetvis oturen komma... 2
Svar
20
· Visningar
2 850
Senast: tinafinis
·
C
Avel Jag undrar om ni avelsproffs skulle kunna lista upp viktiga händelser undet stoets dräktighet. Jag menar då tex. vaccinationer...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Contender
·
A
  • Låst
Avel Jag vill veta mer om hingsten Zeb. Har inte lyckats hitta så mycket om honom (letar väl på fel ställe). Allt om hurdana avkommor han...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: ameo
·
A
Avel är det någon som har en avkomma efter Lucky Light? vill gärna se bilder på dem, har en själv;)
Svar
6
· Visningar
1 462
Senast: Jeps
·
Avel När avmaskar ni era föl första ggn? Tar ni träckprov eller följer ni någon speciell tidsperiod?
Svar
15
· Visningar
1 469
Senast: Madick
·
C
Avel Hjjäällp, jag vet inte alls vad dessa sakerna innebär. det finns ett sto i stallet där jag rider som har detta och jag blev så nyfiken...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: Masse
·
R
Avel Okej, nu har jag bestämt mig för att betäcka mitt halvblodssto nästa år, men nu finns det saker att tänka på. Vem ska man välja ? Det...
Svar
18
· Visningar
1 131
Senast: renatechampion
·
T
Avel Hoppas jag valt rätt forum.. Håller på och fyller i anmälningen till sommarpremieringen och med den ska kopia på passet bifogas. Men...
Svar
11
· Visningar
1 681
Senast: Kirre
·
K
Avel är detta ärftligt inom aveln??
Svar
6
· Visningar
941
Senast: ameo
·
Avel Hur stor är chansen att hon kan vara dräcktig:confused: Inseminerad och kollad på 16 dygn, tom enl vetrinär:( Hon har inte vissat...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: KING88
·
Avel I helgen började minstingen släppa sin fölpäls, och jag såg ut så här :confused: hon är helt ljusgrå nästan vit redan i sin vanliga... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 722
Senast: _Nova_
·
E
Avel Min häst är nu 13 år och jag undrar om jag kan ta första fölet på henne? eller är hon för gamal? Själv tycker jag att det nog går men...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Eccu
·
C
Avel Jag funderar starkt på att betäcka mitt lilla sto nästa vår, så jag sitter och funderar på vilken hingst som kan vara bra för den lilla...
Svar
3
· Visningar
572
Senast: cirkus
·
S
Avel Mitt gamla sto är skadat. Skadade sig i juni p.g.a en feltrampning under omständigheter hon normalt inte är under (=det är inget fel på... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 650
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka