Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har ett ljuvligt litet stoföl efter Bayron som jag funderar på att visa. Men var? Hur? Har som ni kanske förstått inte gjort detta...
Svar
13
· Visningar
1 990
Senast: Smuldaisy
·
S
Avel Mitt sto hade två fosterblåsor på dag 17, vet klämde den ena och på dag 20 kunde hon bara se en fosterblåsa. Dock sade hon att hon helst...
Svar
9
· Visningar
1 227
Senast: Siriano
·
Avel Funderar i år att betäcka mitt Amiral-Krevad sto och har fastnat för någon av ovanstående. Andra tips mottages! Gillar även Donnerhall... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 821
Senast: Pampelutten
·
C
Avel Finns det en pinto förening i Sverige?
Svar
3
· Visningar
2 466
Senast: Sumsum
·
S
Avel Nån som vet hur han är i psyket och vilka "egenskaper" han nedärver? Exteriört? Storlek, byggnad osv? Är ett sto jag är intresserad...
Svar
0
· Visningar
1 285
Senast: Sara87
·
J
Avel kom på en sak till....såg att en del väljer trakhener, holsteiner och andra raser. just nu kommer jag inte på den jag tänkte på men har...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: pastejja
·
J
Avel är inte det minsta insatt i hingstar och avel, men har blivit erbjuden att få ta ett föl av en kompis sto. har inte bestämt mig än och...
Svar
10
· Visningar
868
Senast: jupiter-judex
·
M
Avel Snälla hjälp! Är sent ute och behöver verkligen hjälp att hitta en bra hopphingst som förvärver stort då mitt sto endast är 1.55 cm e...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: barbarella
·
S
Avel Vilka hingstar sägs nedärva bra psyke? Helst hopphingstar. Namedroping och gärna lite x-tra info som ny/gammal, hopp/dressyr:bow: 2
Svar
25
· Visningar
4 012
Senast: sundance
·
Avel Hej, Det talas rätt ofta om modern havlblodstyp respektive äldre halvblodstyp. Jag har försökt hitta någon definition om detta på nätet...
Svar
5
· Visningar
965
Senast: Anna Lilja
·
N
Avel Jag funderar fram och tillbaka på om jag ändå inte skulle betäcka min häst nästa vår, det börjar vara sista chansen nu då hon är född...
Svar
17
· Visningar
1 447
Senast: JustMe
·
M
Avel Har blivit erbjuden att få en vanvårdad häst med okänd härstamning. Hästen har pass (givetvis med okänd härstamning). Hästen är ett sto...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Bubbla
·
Avel För fet för ett f.ck... Det är Sulana. Hon har visat 2 riktigt rejäla brunster här hemma o när vi åkte till station när hennes 3e... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 451
Senast: jessissa
·
M
Avel Hjälp! Behöver verkligen hjälp att hitta hingst till ett sto ca 1.55cm e.Feliciano. Har tittat på Cartier e.Contender-Capitol...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: majsan8
·
B
Avel Hej, vad tror ni om denna kombination? Funderar på att betäcka ett sto ca 155 cm efter Feliciano (mamman till stoet ca 153 cm efter en...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: ancan
·
Avel Hej!.. Vet inte om denna tråd ska ligga här.. Men jag provar. Vet någon hur många bokstäver en häst får ha i sitt namn?:angel: Jag...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: åke
·
B
Avel Heejsan Jag har ett varmblod som jag tänkt att ta föl efter, hon är 10 år och tänker inte föl för ens om några år, då jag växt ur...
Svar
14
· Visningar
1 317
Senast: brosen
·
J
Avel har fått tillfrågan om jag vill ta ett föl på en kompis sto, och har fått namnen på stoets föräldrar och så. men var kan man söka info...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: jupiter-judex
·
I
Avel Vart hittar jag hingsten Perlino E ?????
Svar
17
· Visningar
1 614
Senast: MissFideli
·
Avel Någon som har en aning om vart Per Sandgaards fantastiska häst Orient kommer ifrån? Han ska vara efter Claveeimbel, vilken jag inte alls...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Rudolfsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka