Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mit sto har ju inte tagit sig efter seminering på tre brunster. Hon hade ett negativt bakteieprov innan första semineringen. Men nu... 2
Svar
33
· Visningar
2 677
Senast: aenglah
·
J
Avel Hej, i maj fick vi då tre underbara quarterföl, nu är det så att ena av dom har då en mamma som är svart, och brun pappa ( Silver N'...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: __Jeanette
·
Avel Kan man se på sitt sto om hon blivit dräcktig medans man väntar på ultraljud? Ja menar på beteende och så? På människor kan man ju de.
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Nafayette
·
E
Avel Jag har två 1-åringar (ston) som går tillsammans. De trivs tillsammans, busar och har kul. Men.. det finns ett problem! Den ena hästen...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: åke
·
N
Avel Jag har ett konstantskimmelsto för betäckning hos en konstantskimmelhingst. Hon är inte betäckt ännu, men borde nog börja brunsta...
Svar
10
· Visningar
2 277
Senast: lil-sis
·
C
Avel Hej! Jag undrar om ni vet något om Romeos avkommor?
Svar
6
· Visningar
1 245
Senast: Fairline
·
A
Avel Jag håller på att fundera på att skicka mitt hingstföl på lösdrift över vintern, perioden november tom maj. Men jag velar hit och dit... 2
Svar
38
· Visningar
3 578
Senast: Darbhanga
·
Avel Finns det någon som känner till Fullblodet Sherluck E: Correnspondent U: Sammintiato. All info om honom är intressant.
Svar
14
· Visningar
838
Senast: carinah
·
C
Avel Har ni bilder på dom? Bilder/Info på deras avkommor? Info vad dom har gjort mm. vore det SUPERKUL om ni svarade. Jag forskar lite kring...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: kickikompis
·
M
Avel Hej! Nu behöver vi lite hjälp av er duktiga welsh-kännare. Min medryttarhäst, ett welsh cob sto ska troligen betäckas i vår och...
Svar
12
· Visningar
1 651
Senast: Welsh
·
Avel Funderar på om det kan vara ok att ta föl på en häst som haft korsförlamning?! Hon är frisk nu men behandlas givetvis som kf-häst...
Svar
1
· Visningar
832
Senast: Baremeg
·
Avel Jag kan bara inte bestäma mig för vilken hingst som jag ska använda till mitt arabsto :confused: Hon är svart, ca. 150 cm hög, lite... 2
Svar
28
· Visningar
5 703
Senast: åke
·
Avel Hej mitt hingst föl vill hällre vara med det andra stoet de går med än sin mamma när man ska ta in dem går han med mamma en bit sedan...
Svar
13
· Visningar
1 592
Senast: cirkus
·
Avel Finns det någon hemsida eller liknande där man kan söka på arabstam? Min arabvalack f-02 är efter: Om El tanam, u: Esthers Pride-Glaz...
Svar
9
· Visningar
3 038
Senast: Amentis
·
E
Avel Hur troligt är det att en häst blir 170+ om ingen i släkten nuddat 170 sträcket? Pappan är 167 och mamman 160, längre bak är alla i...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: EQL
·
M
Avel Rabino ( e:Ramiro-Calypso II) Concetto (e:Contender-Frontal xx) San Fernando (e:Arthy-Nankin Wiener Skat...
Svar
10
· Visningar
1 391
Senast: M_Q
·
C
Avel sätt stopp för ultraljudet av stona! Jag ultraljud kolla mitt sto idag. skulle se om hon va brunstig då tanken va att hon skulle till... 2
Svar
21
· Visningar
3 749
Senast: Fiorano
·
Avel Detta kanske är en väldigt dum fråga fråbn en nybliven uppfödare MEN kan ston visa falsk dräktighet? Vårat ena sto var borta på...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: Cornelia
·
Avel I går fick jag hem Ridponnynytt och läste bland annat artikeln "Lite om behovet - ponnyutbildning". I artikeln skrivs bl.a. kunskapen... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 581
Senast: peråke
·
Avel har funnet den svenske BLUP indexen på hesten min, eneste er at jeg ikke skjønner så mye av den.. Noen som kan hjelpe meg? Bra, dårlig...
Svar
13
· Visningar
1 291
Senast: Picazzo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur