Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel När bär fölet födas om man via ultraljud konstaterat att den tagit sig på betäckningen gjord 13 Maj? 2
Svar
25
· Visningar
1 916
Senast: tinafinis
·
Avel Jag har lite funderingar som jag antagligen kommer att få på pälsen för..... Det pratas här om semin kontra naturlig betäckning...
Svar
6
· Visningar
1 406
Senast: kicket
·
M
Avel Quidams Rubin har tyvärr gått bort. Så synd, han hade mycket kvar att göra i aveln........ Avled i kolik.... Det har över huvud...
Svar
14
· Visningar
1 825
Senast: Mitrolle
·
B
Avel Har gått och kärat ner mej i en häst ca 80 mil hemifrån. Tänkte göra det lite enklare genom att ta reda på lite fakta om åtm hingsten...
Svar
5
· Visningar
1 066
T
Avel säkert fel tråd men flytta gärna snälla moderator =) ska ansöka om pass till min tös men har så smart som jag är slarvat bort enda...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Miaa
·
L
Avel Vilken högsta ålder tycker ni är gränsen på ett sto för att börja avla på?? Alltså om hästen inte har haft föl tidigare...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Masse
·
C
Avel Någon som vet något om hur stor han var och hur hans rörelser var? Hoppförmåga?? Tacksam för all info!!
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Prestige_
·
U
Avel Hej! Jag har ett ponny sto som har okänd härstmning på papper.. Är korsning welsh/arab har nu fått ett hingst fök e:Jarno som är 50%... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 123
Senast: peråke
·
E
Avel Någon som vet en Voltaire son som börjar på U? har tappat namnet.
Svar
11
· Visningar
1 073
Senast: ep_nl
·
Avel Har funderat på hur länge man kan hålla på o få sitt sto dräcktigt. När bör man sluta? Tänkte på så att fölet kan utveckla sig som d ska...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: åke
·
Avel Visste inte var jag skulle lägga tråden men tyckte den passade bra här eftersom alla avelsmänniskor håller till här... Jag tänkte...
Svar
14
· Visningar
3 743
Senast: maria_b
·
L
Avel Nu har jag letat både länge och väl efter arabhingsten Raas och inte hittat någonting (Förutom stammen på All Breed Pedigree) Jag skulle...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Leola
·
T
Avel Undrar om det är någon här som kan svara på när ett svenskt samt tyskt sto blir tilldelad utmärkelsen ELIT. :confused:
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Pooh
·
Avel Känner någon till om det finns några Karabakh-hästar i Sverige? Vad jag förstår finns det ganska få hästar av denna ras och de...
Svar
5
· Visningar
1 282
Senast: Butros
·
Avel Min häst gick 3årstest 2002 men detta är inte inskrivet i hennes BLUP. Jag är mkt angelägen om att detta resultat kommer in då det... 2
Svar
23
· Visningar
2 043
Senast: maria_b
·
O
Avel Har kollat runt lite på forumet här och blir inte klok på det här alltså...när man betäcker ett sto av annan ras än welsh, med någon typ...
Svar
7
· Visningar
2 097
Senast: carinah
·
G
Avel Hejsan. I vintras skaffade jag mig ett 10 årigt diplomsto som tävlat både i dressyr och hoppning. På slutet ville ingen ha med...
Svar
13
· Visningar
2 033
Senast: gittan
·
Avel Hej! Betäcker mitt sto, men tyvärr blev hon inte dräktig på första försöket och sperman från den aktuella hingsten har nu försämrats... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 013
Senast: hejzan
·
C
Avel Jag tyckte att Sandells lilla instick och kloka ord bara måste uppmärksammas från alla er som drar en hingst över kanten direkt, så fort...
Svar
12
· Visningar
1 970
Senast: pastejja
·
Avel Troligtvis är mitt sto dräktigt (får jag reda på denna eller nästa vecka) och jag har extremet med mygg och knott hos mig - i perioder...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka