Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Skrev i en tidigare tråd om mitt tjuvbetäckta shetlanssto. Det hände i oktober och nu brunstar hon för fullt igen. Kan det vara så att...
Svar
3
· Visningar
731
Senast: jemeni
·
Avel Jag hade planerat att betäcka mitt ena sto i våras/somras. Hon brunstade ordentligt, men blev fly förbannad om hingsten ens funderade på...
Svar
13
· Visningar
1 001
Senast: crazy
·
F
Avel dessa stofamiljer...jag undrar lite över nummer 18, vad för hästar kommer ur den och framförallt, vart hittar ni info om det. jag tycker...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: fröken
·
Avel Hur gör man om man vill ha reda på vad en tysk hingst har för avkommor? I det här fallet då Regazzoni. Jag har nämligen en sköthäst som...
Svar
7
· Visningar
1 670
Senast: Jfrelin
·
  • Låst
Avel Har blivit lovad en nålad tråd av en av moderatorerna. Tänkte att alla vi som fått och kommer att få föl nu i år, kan ha något att lägga... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
28 885
Senast: shady
·
Avel Eftersom jag helt plötsligt har blivit stoägare så börjar avelstankarna dyka upp. Jag köpte hästen för att ha till framtida dressyrhäst...
Svar
6
· Visningar
1 971
Senast: keramin
·
J
Avel ... skall det bli av!! Har pratat i flera år nu om jag vill ha ett föl efter mitt fullblod.... Vill gärna ha lite åsiker om mitt... 2 3
Svar
54
· Visningar
3 621
Senast: roslagen
·
X
Avel Tror att den hette så. Någon som vet nånting om den och vad den har lämnat (Nej ska inte betäcka :smirk: )... Började bara fundera...
Svar
10
· Visningar
1 128
Senast: mycket_irriterad
·
Avel Hej! Har ett Svhbl f-88, Origo ~ Parnass (hon har haft föl tidigare) som jag funderar på att betäcka om något år då det är dags för...
Svar
17
· Visningar
1 155
·
Avel Hej! Jo jag håller på och gör en hemsida om Gaspari och om hans avkommor. Jag undrar nu,förutom Briar, har vi någon mer hingst i... 6 7 8
Svar
159
· Visningar
9 675
·
N
Avel någon som vet ifall och isf hur man kan få reda på info om en häst som är född ett visst årtal?? med okänd härstamning..
Svar
4
· Visningar
692
Senast: *Natta*
·
A
Avel Hej! Någon som har ett sto som används i avel, som sen fått fång (foderfång)? Undrar hur ni gör efter det, fortsätter ni att avla? Ni...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: Pisan
·
D
Avel Kan jag hitta det på internet? Hur går jag tillväga? Min kompis hade för ca ett halvår sedan en nykastrerad valack som verkat inom...
Svar
15
· Visningar
2 274
Senast: Görel
·
Avel Vad är skillnaden på färgerna Red roan och Rose grey? Vad kallas de på svenska? Rödskimmel? Bilder? Mvh Huntress :)
Svar
10
· Visningar
1 352
Senast: Huntress
·
Avel Är det några här som har avkommor efter honom? Hur är de? I storlek? Temperament? Ja allt!
Svar
15
· Visningar
1 583
Senast: Hera
·
Avel Jag har 2 shettishingstar som jag funderar på att retäcka mitt sto med till våren. Nu undrar jag om någon som är duktig på färger kan...
Svar
8
· Visningar
5 342
Senast: EmblaAsk
·
Avel Såg just en annons där de sålde en angloarab. Som var e. en ox u. en xx. Är det så de "blir till"? Arabiskt fullblod + Engelskt...
Svar
11
· Visningar
1 363
Senast: roslagen
·
Avel Jag har minishetlandsponnyer som behöver ultraljudas, men har svårt att hitta en veterinär som vill/kan utföra detta på så små hästar...
Svar
8
· Visningar
929
Senast: Inelin
·
F
  • Låst
Avel Har ett sto fött 88. Skulle vilja betäcka henne men är orolig eftersom hon inte är betäckt innan! Har fått 1000 olika svar om att det är...
Svar
3
· Visningar
792
Senast: ameo
·
O
Avel Jag har ett halvblod men jag har ingen koll på stamtavlor särskilt. Han är e. Aram 866 (e. Nimmerdor 147 ue. Uppercut xx) och ue...
Svar
2
· Visningar
1 038
Senast: rassub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025