Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Hej alla! Jag har en fråga jag inte tycker jag kan få svar på genom att läsa de andra diskussionerna, så jag hoppas någon snäll och...
Svar
6
· Visningar
1 266
Senast: Mirrah
·
J
Avel Jag har visst gått och köpt mig en shetlandsponny! :D En söt liten ettåring som ska få busa ihop med min halvblodskorsning (oxå...
Svar
4
· Visningar
974
Avel Ja, frågan är ju ställd här ovan. Men jag funderar på att skaffa en liten fölis på min nuvarande häst (tack för att jag köpte ett sto :D...
Svar
7
· Visningar
1 311
Senast: malinsky
·
Avel Jag vet att det var en liknande tråd upp för ett tag sen, men jag försöker... Mitt sto betäcktes ganska sent och därför är hon bara...
Svar
5
· Visningar
704
Senast: Thera
·
Avel Nu har vi kommit hem från Rikskvalitetstävlan, jag och min lille ponny. Och det är med blandade känslor... Ponnyn ifråga skötte sig...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: B-T
·
Avel Hej i höstrusket! Finns det ngn motsvarighet för blup för tex tyska, danska och irländska hingstar? Någon som vet var det går att...
Svar
1
· Visningar
1 000
Senast: Fredag
·
R
Avel Jag undrar vad folk tycker och tänker om artificiell insemination, alltså när man tar sperma från hingsten och inseminerar den i stoet... 2
Svar
31
· Visningar
2 891
Senast: CK
·
A
Avel Någon som har lite info om de danska hingstarna Triumph DH 294, Tiro (pappa till Triumph) och Weinbrand DH 195?? jättetacksam för svar...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Görel
·
L
Avel Har följt med i era diskussioner här på avel ganska länge, sällan jag skriver något men en sak som jag har tänkt på tänkte jag fråga er...
Svar
10
· Visningar
1 232
Senast: ameo
·
C
Avel Jag har en fråga... Är det någon som vet vart stoägarföreningen tog vägen ? :confused: Dom hade en egen hemsida på nätet som man kunde...
Svar
11
· Visningar
1 332
Senast: Görel
·
S
Avel Skall betäcka min ponny som är tigrerad(mycket prikar) och vill få ett föl som är tigrerad oxå, vilken färg på hingst är då bäst att...
Svar
1
· Visningar
934
Senast: Atle
·
Avel är det någon som vet när eller var man kan hitta resultaten??
Svar
2
· Visningar
685
Senast: gylle
·
H
Avel Här är fölet som jag lovade att lägga ut bilder på... Jag är ingen mästerfotograf och kameran är dålig så ni får hålla till godo... 2
Svar
22
· Visningar
1 678
Senast: *Lucky*
·
K
Avel Jag vet att jag tidigare har läst här om en fullblodshingst som först gått på galoppbanan med bra resultat och sedan skolats om till...
Svar
7
· Visningar
1 186
Senast: Anzzie
·
K
Avel Läste precis om ett examensarbete på SLU, där de kommit fram till att fölen mår bäst att avvänjas sent, vid sju månaders ålder eller...
Svar
16
· Visningar
1 239
J
Avel Halloj, Jag köpte mitt sto i mars och skickade henne på betäckning ganska omngående. Nu är hon dräktigt i 6:e månaden. Hon rids ca 5...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: shady
·
Avel Är det någon här som har avkommor av någon av dessa eller har erfarenhet? Jag har ett sto e. Chapman - Maraton som är extremt tuff och...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: grimman
·
Avel Någon som var där och kan rapportera lite?
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Cyllene
·
Avel Alltså vad är för kriterier som ligger bakom uttrycket "bra stam", egentligen :confused: Jag tycker det verkar vara väldigt mycket...
Svar
9
· Visningar
1 652
Senast: clownen
·
D
Avel Hej på er! Känns som en evighet innan det efterlängtade fölet tänker komma - 1/3-del har gått & "bara" 2 återstår *suck* Än så länge...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka