Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Gravid - 1år Jag trodde faktiskt i mitt stilla sinne att sjukvårdspersonal ska finnas där för båda förädlarna men så är tydligen inte fallet. Jag... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 268
Senast: Nemo
·
Småbarn Sonen ska börja på förskola, 15 timmar, eftersom pappan är hemma med sjukersättning. Nu har vi fått två alternativ på schema. Antingen... 2
Svar
26
· Visningar
2 541
Övr. Barn Dottern ska byta skola, då vi flyttat till annan kommun. Hon går VT i sexårs. I tidigare kommun fick hon skolskjuts, i nya kommunen...
Svar
13
· Visningar
1 561
Senast: Girasol
·
Småbarn Japp,nu är det dags igen,stora lappar på dörren att det går magsjuka på förskolan. Vi drabbades av det för precis 2 veckor sen,då var... 2
Svar
20
· Visningar
12 651
Senast: Fibusen
·
Gravid - 1år Vi ska - för första gången sedan vi fick barn (dvs 7 år sedan)- åka på semester till Kanarieöarna (inklusive Bamseklubb och hela...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: Qbaby
·
Gravid - 1år När storebror var liten fick han framförallt sempers barnmatsburkar eftersom jag var osäker på vad han skulle äta för att få i sig allt...
Svar
15
· Visningar
1 426
Senast: Apollo 13
·
Övr. Barn Gäller att vara ute i god tid ;) använder p-ring och receptet räcker till augusti. Gifter mig i september och är väl lite tal om att...
Svar
2
· Visningar
807
Senast: Hyacinth
·
Övr. Barn Jag har två barn och har nu träffat en kille som också har två barn. Alla är i ungefär samma ålder, men hur introducerar vi det här...
Svar
11
· Visningar
1 867
Senast: Osthyvel
·
Gravid - 1år Ni som ansökt som graviditetspenning? Vad har ni för arbete, och fick ni ansökan beviljad? Nyfiket-var tycker man gränsen går för... 2
Svar
23
· Visningar
12 331
Senast: superstar
·
Småbarn Igår hade jag lovat ungarna (alltså ffa storebror 3,5 år) att vi skulle ha "party" på kvällen. Titta på film, äta godis och mysa på...
Svar
17
· Visningar
2 769
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Jag vet inte om det är hormoner som spökar, men jag har börjat längta efter att få barn. Fler och fler av våra vänner får barn (minst... 6 7 8
Svar
153
· Visningar
10 553
Senast: skiesabove
·
Gravid - 1år Jag delade tråden i två för att TS skulle få ha sin tråd ifred! Snurrfian-moderator Intressant! Tycker du verkligen att det är det... 15 16 17
Svar
321
· Visningar
16 972
Senast: Yrja
·
Gravid - 1år Är det någon här som vet hur det fungerar/har erfarenhet med föräldrarpenning och FA-skatt? Jag är anställd på 60 % på ett företag. Vid...
Svar
3
· Visningar
1 571
Senast: Sedna
·
Övr. Barn Vet inte om min tråd passar här men hoppas någon kan ge mej en tanke om detta. Slutade med minipiller i slutet av sommaren efter att ha... 2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Mitrolle
·
Gravid - 1år Vilka skillnader upplevde ni vid amning av ert andra barn jämfört med det första? Ni som hade en krånglande amning vid första blev det... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 535
Senast: Apollo 13
·
Övr. Barn Tittat på några avsnitt av Wild Kids och nu undrar jag hur mycket som är på riktigt? Sover de verkligen i sina läger? De lagar väl inte...
Svar
3
· Visningar
2 828
Senast: Javan
·
Övr. Barn Såg på FB en person som postat bilder på sin förskoleklass från ett utflyktstillfälle, nu kan det ju vara så att alla PUL-papper är i...
Svar
15
· Visningar
1 286
Senast: Cambrie
·
O
Småbarn Jag har ett stort problem. Min lille skrutt på 13 månader väger lite över 15 kg och har storlek 92/98 på tröjor och 86/92 på byxor...
Svar
8
· Visningar
2 401
Senast: Osthyvel
·
Gravid - 1år Jag vet att det såklart är individuellt men hur länge dröjer det innan mjölken försvinner när man slutar amma? Jag slutade amma sonen...
Svar
16
· Visningar
2 380
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • WE-tråden