Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

• Låst
Dressyr Tänkte trösta mig själv lite med ett Döbert träns eftersom jag är sjuk... Och har suktat efter det sen lektra visade dom där bilderna... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 181
Senast: break_a_leg
·
  • Låst
Dressyr Fundera på att köpa ett nytt dressyrträns åt min häst. Tränset ska vara svart i stl.Cob eller Full. Nu undrar jag om ni har några...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: break_a_leg
·
Western jag har ramlat på ett par trevliga sadlar & trevliga priser:angel: om vi nu säger som så här: bägge passar hästen, bägge passar mig...
Svar
19
· Visningar
1 458
Senast: Bill
·
Hoppning Hej! Jag har funderat att vara med på en klubbtävling med min relativt nya häst. Jag har ridit och haft egna hästar under flera år men...
Svar
7
· Visningar
2 292
Senast: Ganesco
·
K
Övr. Grenar läste ridsport häromdagen, och i senaste numret så har dem ju tio i topp listor, Storhäst/vuxna ryttar hoppning...
Svar
8
· Visningar
1 435
Senast: SoCameA
·
Trav Kom och tänka på... finns han i livet fortfarande? Blir ju ändå 27 år snart isåfall.
Svar
13
· Visningar
2 446
Senast: Americanese
·
I
Hoppning Just nu rider jag med ganska breda och tjocka stigläder och jag tycker det känns väldigt stelt och klumpigt. Jag tänkte köpa ett par...
Svar
3
· Visningar
1 043
W
Hoppning Jag har ett problem som jag inte kan lösa på egen hand, som gäller val av hoppsadel. Givetvis är det viktigaste att den passar min häst...
Svar
2
· Visningar
877
Distans Hej! Har klurat på detta en tid nu. Har i år startat två CR med min häst och skulle vilja träna för tävlingsklass nästa år. Är helt...
Svar
19
· Visningar
1 762
Senast: gazira
·
B
Dressyr Vilka är snyggast, v-formade m pärlor eller i stål
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Koppen
·
K
Hoppning Läste en tråd under ridning där en person undrade hur lång tid folk väntade med att rida sin nya häst efter att den satt sin hov i sin...
Svar
11
· Visningar
1 342
Senast: starcraft
·
N
Western Hej alla! Är det någon som vet om det finns nån regel om vad man måste ha för sadel när man tävlar inom western? Jag funderar på att...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: Western_lover
·
Hoppning Har en häst med enormt mkt kapacitet, hur höga hindren än är och hur konstiga hindren än ser ut så hoppar han, när han själv vill. Jag... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 476
Senast: Puppan
·
Western Har fått erbjudande om att köpa en begagnad sadel av märket Grauber & Partner, Germany. En snygg sadel som passar min häst och min...
Svar
5
· Visningar
1 943
Senast: bigganl
·
Tävling Vet att förbundet i alla fall förr om åren, brukade "rea" ut ryttarlicenserna mot slutet av året. Det blev då typ halva priset. Är...
Svar
10
· Visningar
1 378
Senast: ZanMiguel
·
F
Fälttävlan Vad är det som krävs för att kvala in en häst dit. Jag har en sex åring som går stadigt i en stjärningt och ska debutera två stjärnigt...
Svar
2
· Visningar
1 223
Senast: Idasagare
·
M
Hoppning Hööks senskydd och kotskydd bak. Dom i läder från GoldMedal med två kardborrespännen (senskydden) och ett litet remspänne (kotskydden)...
Svar
6
· Visningar
894
Senast: Arwyn
·
T
Trav Har ni nåt som ni bara MÅSTE göra innan er häst startar i lopp? Sätta på benskydden i en viss ordning, röka 14 cigg, sparka i... 2
Svar
26
· Visningar
2 465
Senast: TJT
·
W
Western Hur bedömer domaren i WP och WH ? Tänkte starta i det nästa helg, men har aldrig gjort det innan. Vad får man minuspoäng för och så...
Svar
11
· Visningar
1 256
Senast: Western_lover
·
H
Hoppning hej jag undrar om ni har några spc tips på hur man får en tittig häst att bli mindre tittig på hinder, det ända jag kan tänka mig är att...
Svar
10
· Visningar
1 448
Senast: hoppryttare_Miró
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka