Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Dressyr Är alla Hdr:s träns små i storlekarna? Köpte det nya remonttränset i str full till min ridtravare på ca 163 cm. Han ska ju absolut inte...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: annapanna123
·
Övr. Grenar Jag funderar på att köpa galoppör från banan och skola om till ridhäst, men jag är orolig att jag är för tung? Är ganska lång; 179 cm...
Svar
14
· Visningar
2 038
Senast: emmapaztej
·
A
Western :confused:Hej! Nu behöver jag hjälp.. Snart ska jag och min häst på en clinic som är på engelska.:confused: Jag som inte är så duktig...
Svar
6
· Visningar
1 213
Senast: annie_91_
·
Trav Är det någon som har några reflektioner kring linjeavel på Fandango? Jag funderar på den här kombinationen...
Svar
13
· Visningar
1 654
C
Islandshäst Jag är själv ägare till en "vanlig" häst, men har av diverse olika anledningar varit i kontakt med tre olika islandshäststall på...
Svar
10
· Visningar
1 879
Senast: Roheryn
·
Dressyr Har lite frågor ang dressyrryttartesten, ska rida Ryttartest Inledande Klass på torsdag!:bump: 1. Man ska ju rida med ridspö, och...
Svar
8
· Visningar
2 710
Senast: Ylva
·
R
Hoppning (hoppas att den ligger rätt nu) Min sköthäst är ung och kommer inte rak på hindret. vi har provat med bommar på sidan på hindret...
Svar
14
· Visningar
1 404
Senast: ristroem
·
R
Fälttävlan hej, har en film om hur man bygger upp fältävlands kondis och hur man gör dom hållbara, men hur gör ni??? Har en sköthäst på 5 år, (...
Svar
4
· Visningar
1 182
Senast: ristroem
·
J
Islandshäst Jag som sagt i rubriken, jag har svårt att känna vilken galopp det blir. Hur känner man det? Vet att det antagligen är svårt att...
Svar
8
· Visningar
1 516
Senast: chrysler
·
E
Övr. Grenar En fråga till er bukemedlemmar, Anser ni att fullbloden som tränats blir hållbarare än halvblod( som vad jag uppfattar mest bara går... 2
Svar
21
· Visningar
2 763
Senast: mackan
·
  • Låst
Hoppning Var på tävling igår, och såg något som var helt nytt för mig. Och jag är ganska skeptisk till att det är tilllåtet att göra så på... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 907
Senast: LenaH
·
E
Fälttävlan Är det någon som vet var/närLag SM i Fälttävlan går 2008??? 2
Svar
29
· Visningar
4 003
Senast: Walfwesta
·
Z
Körning Hej, jag är ny på detta så såga inte mina dumma frågor helt nu.. :3 Vi köpte en gammal vagn och fick en loksele till den. Perfekt...
Svar
13
· Visningar
6 069
Senast: Zab
·
J
Hoppning Nån som har något litet tips om hur jag ska få min ungponny att kunna gå över bommar ? Det blir nästan ALLTID ett hopp istället ;)
Svar
8
· Visningar
924
Senast: Jollypolly
·
J
Hoppning jag har en ungponny som jag hoppar , han hoppar ganska oregelbundet och har inte lärt sig riktigt ;) Undrar om det finns någon duktig...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Jollypolly
·
Hoppning Är det möjligtvis någon som vet något svenskt företag som kan ta hem hackamore av denna model ?
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: Moffsan
·
Körning En (kanske korkad) fråga (har inte fått något svar alls på Hästhanteringsforumet :crazy:) när det gäller tömkörning med kapson: Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: SaraD
·
F
Hoppning Kan jag åka ut på lokala tävlingar lätt klas (LD-LC) utan att ha tränat ngt för tränare? Klart att man kan men jag undrar vad ni tycker...
Svar
15
· Visningar
1 409
Senast: GoneRiding
·
  • Låst
Trav Läste på bukes första sida där en känd Axvalla tränare är misstänkt för djurplågeri. Det skedde i samband med inkörning då han skulle... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 694
Senast: ameo
·
Trav Har ni börjat fundera än? Vet att det är lite tidigt men har ni något positivt/negativt att säga om följande hingstar (vad nedärver det... 2
Svar
22
· Visningar
2 151
Senast: remiracle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka