Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Skulle vilja veta lite mer om temperament, aktion och hållbarhet mm! Vet att mödrarna ( och träning) spelar oerhört stor roll men finns...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: misscocacola
·
Trav Ni som har koll på travet på Malta... Jag vet ju att det händer titt som tätt att äldre starthästar hamnar på Malta men vad sjutton...
Svar
12
· Visningar
1 656
Senast: Mannagrynet
·
B
Hoppning Hej! Har lite halvt panik, ska tävla imorn och vet inte om jag får rida på mitt bett (kimblewickbett)? Får man rida på det bettet på...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: HannaPP
·
Islandshäst Hejsan! Jag skall ge min häst, korn havre betfor i vinter, jag rider henne varje dag och lagom hård träning. Hur mycket skall... 2
Svar
20
· Visningar
2 162
Senast: Boj
·
Dressyr Jo jag har precis varit och provat ut en childeric :d åt ponnyn, men har fått lite tid på mig att bestämma vad jag skulle vilja ha för... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 140
Senast: DressyrPower
·
  • Låst
Dressyr Vilka L program rids på 60m bana? :bump:
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Aaricia
·
G
Distans Apropå bl a. Härjedalsrittens (som ju var en fantastisk ritt och kanonarrangemang!) bristfälliga resultatrapportering så letade jag fram... 2
Svar
26
· Visningar
2 416
Senast: Litenvit
·
M
Hoppning Jag behöver verkligen hjälp! Min ponny är en duktig hoppare och jag satsar på att starta LB i november men problemet är att hon är...
Svar
11
· Visningar
1 161
Senast: Hannaaa
·
P
Hoppning Min häst älskar att hoppa, villket är jätte bra men när jag ska galoppera över cavalettis så hoppar han över och börjar bocka efter. Det...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Sofie_B
·
C
Western Hej! Är på väg att köpa en westernsadel. Undrar vad man behöver ha under sin westernsadel? Räcker det med en vanlig sadelfilt eller ska...
Svar
10
· Visningar
2 036
Senast: cowsense
·
Hoppning Har provat ett gäng benskydd redan och nästintill täcker knappt senan och når inte heller runt. Halvblod men ett stort sådant långa och...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: EQL
·
T
Körning I nästa vecka får jag hem en inkörd connemara. Han har inte varit körd "på riktigt". Utan har bara blivit körd på vägar och ängar runt...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Vindelkusken
·
A
Hoppning Kan någon förklara för mig vilka klasser eller höjder de motsvarar i sverige T ex La MB MA ? Vilken höjd de är för häst! Sen vilken...
Svar
2
· Visningar
4 752
Senast: Snuffsan
·
L
Dressyr skulle vilja höra lite åsikter om vilka sadlar ni rekomenderar. om man bortser i från storlek och pris osv. vilken tycker ni e "bäst"... 2
Svar
20
· Visningar
2 405
Senast: Muddson
·
Dressyr Vet att detta har diskuterats förr men jag kan verkligen inte hitta det. :o Vägen i LB:3 när man vänder in på en diagonal - saktar av...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Fredag
·
S
Islandshäst Nån som har nå bra tips va man ska tänka på nu när man ska tävla i helgen för fösta gången ?? :D Hur länge brukar ni värma upp ? och...
Svar
18
· Visningar
1 642
Senast: Filippan
·
Hoppning Min ponny och jag som ekipage är uppklassade ur lokal tävling. För ett par månader sedan sträckte han sig i ryggen och har vilat från...
Svar
8
· Visningar
1 116
V
Islandshäst Hej. Är det någon som har en häst efter Ljufúr frá Vindási. Han har ju stått i Sverige. Mitt sto är nämnligen efter honom och jag...
Svar
9
· Visningar
2 225
Senast: Vindási
·
Körning Första gången hon hamnar på körforumet, brukar vara Lova som har den rollen annars. Idag har vi tränat vidare på halter fortfarande med...
Svar
15
· Visningar
1 724
Senast: schelin_j
·
Dressyr Har nu äntligen hittat en sadel som ligger bra på Tiramisu! När vi skulle kolla bomvidden på sadeln så stod där en 4:a, är det bomvidden... 2
Svar
29
· Visningar
3 194
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka