Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hur lång skänkel får man ha på stångbettet på tävling? Gäller måttet hela skänkelns längd eller bara underskänkeln?
Svar
17
· Visningar
1 954
Senast: remmis
·
M
Dressyr Ska köpa ny sadel. Den som passar bäst på min häst är Anky. Jag älskar brunt men tyckte inte att Ankyns bruna färg var snygg, den såg...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Centaur
·
Distans Läste på en tråd att det finns distansbyxor, fick en länk och hittade vad det är för nå't :) . verkar mycket skönare att rida långt i...
Svar
4
· Visningar
1 507
Senast: Liten
·
Dressyr Har problem med min treåring vad gäller sadelläget, alla sadlar glider fram. Jag ser också att när jag lägger sadeln där jag vill ha den... 2
Svar
23
· Visningar
1 835
Senast: Eastwick
·
W
Dressyr Använder ni det? Varje dag? Efter hård träning? Vilken typ använder ni? Positivt / negativt?
Svar
13
· Visningar
1 462
Senast: Molle__
·
S
Körning Nu är det så att lillflickan, ett 2 årigt fjordsto, ska på inkörningskurs i höst.. :bump: Kursen hålls av Hans Sidbäck. Är det...
Svar
7
· Visningar
1 628
Senast: Luna10
·
Dressyr Var har ni för saker i stallet till hästarna? Vad har ni för liniment, salvor, schampoo, pälsglans... tex, använder ni Aloe vera... 2
Svar
20
· Visningar
2 029
Senast: Tarantino
·
S
Körning Jag har en liten shettis :love:som jag har tänkt utbilda. När jag köpte henne för 1,5 år sedan var hon ohanterad:confused:. Nu har jag...
Svar
1
· Visningar
797
G
Islandshäst Ja, nu har jag börjat fundera lite... Gauti står ju i box på nätterna, men funderar på att byta stall till våren om ingen ridkamrat... 2
Svar
36
· Visningar
2 924
Senast: Sputnick
·
F
Dressyr Vilken övning har hjälpt dig mest som ryttare, och hur? 2 3
Svar
44
· Visningar
4 028
Senast: Centaur
·
Dressyr Okej, visste inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till:p Hittade precis detta kandar som jag verkligen blev kär i! Någon som har... 2
Svar
21
· Visningar
2 054
S
Fälttävlan Hej! Finns de nägon Fälttävlans bana i norra skåne? Jag vill skulle sä gärna vilja åka och träna lite terräng med min häst. Men har...
Svar
17
· Visningar
2 193
Senast: Minnaa
·
J
Trav Lite praktiska råd och tips från er som pysslar med körning av unghästar dagligen tas tacksamt emot. Vi har en b-ponny som varit iväg...
Svar
7
· Visningar
1 520
Senast: mo0n
·
Western Eftersom min förra tråd om den fantastiska present som jag fått av mina underbara vänner så gör jag nu en ny! Som sagt så fick jag...
Svar
15
· Visningar
1 621
Hoppning Hur många klasser brukar ni rida med en och samma häst på en höjd innan ni tar steget upp på nästa tävlingshöjd? Brukar ni ta mellan...
Svar
17
· Visningar
1 628
Senast: SusieQ
·
Dressyr Har senaste tiden tränat mycket galoppfattningar från skritt (1-2 dagar/vecka) på lina eller töm. Hästen har gjort jättefina fattningar...
Svar
4
· Visningar
1 046
Islandshäst I helgen hade jag tur att få prova en Top Reiter bomlös av en av tjejerna i stallet. Jag satt genast otroligt mjukt & skönt samt att den...
Svar
11
· Visningar
3 842
Senast: diny
·
T
Hoppning Hur går ni tillväga för att bygga upp en bra grundkondition hos era hästar för hoppning? 2
Svar
27
· Visningar
4 224
Senast: nezzla
·
Hoppning Var hittar man billiga (typ under 200 kronor) sånna? Tänkte köpa in ett par stycken o ha som lite slit o släng, men hittar inget skoj. Tips? 2
Svar
24
· Visningar
2 806
Senast: Isa
·
D
Trav Jag missade v75 igår, men hörde att rolex k. varit lös? Nån som vet vad som hände och om han är okej?
Svar
4
· Visningar
1 355
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka