Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Hoppning Får man tävla unghäst i unghästklasserna fram till den dag de fyller 6 år eller hela året då den fyllt 6?
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Fieber
·
B
Tävling Vilka mått krävs på ridhus för att få anordna en tävling? Är det olika för western, Hoppning & dressyr?
Svar
3
· Visningar
1 086
Senast: Sellan
·
S
Dressyr vi börjar med frågan. är det ngn som tävlar med annan färg än vita o cremefärgade ridbyxor i dressyren? visa gärna bilder. är rädd för...
Svar
7
· Visningar
1 184
Senast: __Stilett__
·
S
Övr. Grenar tänkte hjälpa till o fixa en ridtravartävling. ni med travare, vad hade ni önskat ha för klasser i hopp samt dressyr? ge gärna...
Svar
16
· Visningar
1 899
Senast: trazel
·
Körning Jag undrar över det här med att dra pulka efter hästen på vintern.Är det möjligt på något sätt eller är det bara som man läste i... 2
Svar
26
· Visningar
4 471
Senast: Sara87
·
H
Körning Hej! Jag har en 2,5 årig ponny som jag ska köra in lite senare. Tömkörningen klarar jag av själv men när det gäller att koppla på vagn...
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: Helenea
·
F
Körning Är det någon som har dessa handskar som Tidaholm säljer, som värms upp med ett batteri? Är de bra? Hur länge är de varma?
Svar
11
· Visningar
10 203
Senast: Pia
·
Trav Nästa år ska Delilah Kemp betäckas. Helst skulle vi vilja ha något franskt på henne, och vi är inte främmande för att skicka henne till... 2
Svar
23
· Visningar
2 250
Senast: Takpanna
·
Körning Oskar skenade med vagnen för ett år sedan, har sedan dess ej varken tömkört eller spänt för ngn vagn. Han är ej bakskygg längre...
Svar
9
· Visningar
994
Senast: fettso
·
Hoppning Får man rida med graman på framridningen på lokal tävling?? har inget hopp TR hemma så ja kan inte kolla....!
Svar
5
· Visningar
1 810
Senast: Cissi_K
·
M
Körning Någon som vet var man kan köpa en bra Rockard? Finns det något företag som nytillverkar? Hittar inget vettigt på blocket som inte ligger...
Svar
5
· Visningar
1 238
Senast: loch
·
K
Hoppning Vilken är den lättaste klassen för häst & hur höga är hindren? tacksam för svar :bump:
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: Olympus
·
Dressyr någon som har erfarenhet av deras kandar? bland annat detta?
Svar
7
· Visningar
1 082
Senast: Ickiz
·
Dressyr Har försökt söka lite men lyckas inte få några svar. Jag har lite problem med mina kandarbett. Jag skulle behöva ett ännu tunnare...
Svar
6
· Visningar
1 294
Senast: Kratus
·
V
Islandshäst Hur ska man göra för att få sin häst att gå i ren tölt? Vi har kommit en bra bit på vägen.. men jag skulle behöva mer hjälp med att...
Svar
14
· Visningar
1 903
Senast: Landi
·
Dressyr På klubben har de en lokal dressyr snart som jag tänkte vara med på. Blir jag halshuggen och utskickad om jag kommer med min hoppsadel...
Svar
6
· Visningar
1 343
Senast: Månsane
·
Hoppning Ska beställa ett par sprenger bow balance, på den hemsidan jag ska beställa finns det bara strl 120 mm. Vad är det? Är det dam? Tacksam...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Hoppiz
·
E
Western Vad är det egentligen för skildnad på Lazer Bit och de andra 3-ledade modellerna av tränsbett?
Svar
16
· Visningar
1 767
Senast: bigganl
·
L
Hoppning Hej! Anväder ni samma utrustning på era hästar? Sadel, träns osv? Jag hr två skimmlar en har jag brunt till och den andra... 2
Svar
23
· Visningar
2 457
Senast: ZOFUS
·
S
Hoppning Hej! Min medryttarhäst dyker ner med huvudet när man hoppar med han. Jag har inte hunnit hoppat med han eftersom han står på betet och...
Svar
6
· Visningar
2 391
Senast: ZOFUS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Bästa kloslipen?
  • Uppdateringstråd 31