Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Hoppning Hur vet man vad regional,lokal och elit tävlingar betyder? krävs de nått speciellt av ryttaren och hästen ex. ponny licens ryttare...
Svar
6
· Visningar
7 509
Senast: Cissi_K
·
T
Western Såhär i vintermörkret kan man behöva lite inspiration inför årets tävlingssäsong! Jag vill se bilder på er i tävlingskläder och era... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 777
Senast: silca
·
Islandshäst Ni är ju några som tävlar islandshästar i dressyr och hoppning. Speciellt i hoppningen finns regeln om att domaren kan utesluta icke...
Svar
19
· Visningar
2 421
Senast: Inte_Ung
·
Western Eftersom tävlingen närmar sig med stormsteg så passar jag på att slänga ut frågan.... ;) Vilka bukefalister kommer till vår "lilla"... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 119
Senast: Lenita
·
Western Halleloja. Jag har lite frågor om hunter. =) både Hus, och hack. Jag har aldrig tävlat denna grenen eller så, men jag rider min...
Svar
11
· Visningar
1 503
Senast: wrangler
·
Dressyr Ska rida LC:2 för första gången inom kort. Har bara ridit LC:1 och LB:2 tidigare. Tycker att det verkar vara ett så trist program, bara... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 632
Senast: nyponros
·
H
Dressyr Får man ha stävlar med snörning framtill när man tävlar dressyr? Tycker att det är väldigt snyggt och kikade på sådana stövlar på mässan...
Svar
10
· Visningar
1 583
Senast: Victovie
·
Dressyr Egentligen gillar jag inte dem i läder då de ofta blir fort utslitna. Men jag kunde inte motstå dessa.... 2
Svar
23
· Visningar
2 627
Senast: bigganl
·
Fälttävlan Ska debutera fälttävlan med hästen i september, på Waxholm. Någon som tävlat debutant där? Hur är hindrerna och hur många språng brukar...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: niardasp
·
Hoppning Att lugnande medicin är dopingklassat är jag mkt väl medveten om men hur lång karens är de till start ? Nu vet inte jag vilken...
Svar
10
· Visningar
4 129
Senast: svea08_
·
Dressyr Är det ngn som har en bra idé om hur man skulle kunna få ihop en foderstat som ger massa energi, men som samtidigt inte gör så att... 2 3
Svar
44
· Visningar
6 164
Senast: Shatoo
·
Dressyr Vad är skillnaden förutom bom och stoppning? Är de olika att sitta i och är passformen olika för hästen? Priset skiljer ju rätt så...
Svar
11
· Visningar
3 012
Senast: Fredag
·
B
Dressyr Var iväg hos sadelmakaren idag och hon ska korta nosgrimman på det här tränset 3 cm, då det sitter alldeles för långt ner på innersta... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 658
Senast: BancoB
·
Western Jag behöver en sadel som ska användas att rida ut i, är det här skräp eller kan den vara ok? Gillar att den är av syntet, det blir... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 008
Senast: Grålly
·
C
  • Låst
Tävling Måste man verkligen knoppa man på tävlingen? Okej, dum fråga jag vet att man inte måste men det verkar vara som en oskriven regel för...
Svar
4
· Visningar
1 304
F
Hoppning Har en häst som är 21 år väldigt pigg, och gillar att hoppa :) Men ibland hoppar hon alldeles för tidigt så man hamnar långt...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: FJORDPOWER
·
Övr. Grenar Jag är nyinflyttad till Jägersro. Jag har sedan länge travhästar och är inbiten travidiot. Men jag har också alltsedan jag jobbade en... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 358
M
Western Testade ett rakt, smalt, svart (tror det var sweet iron i mundelen men är inte säker) med korta skänklar som min häst älskade men det...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Camilla_H
·
Western Jag rider min dam på ett halvfast tredelat "träningsbett" med skänklar, hon går skitbra på det MEN. Hon lyckas bita fast i skänklarna...
Svar
19
· Visningar
1 587
Senast: Torun
·
P
Dressyr Har pratat med många och buden blir bara fler och fler... Själv så rider jag oftast bara lite lätt, känner att det känns någorlunda... 2
Svar
31
· Visningar
2 680
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023