Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Nån som kan visa bild på matchande sadel, träns, förbygel, magplatta och benskydd???? Försöker depserat hitta dessa grejor av samma... 2
Svar
25
· Visningar
2 439
Senast: Modest
·
K
Western Vad använder du till vardags? Bett? Padd? Sadel...o.s.v.? Till tävling?
Svar
12
· Visningar
1 835
Senast: Sellan
·
H
Dressyr Får man sämre poäng när man inte har knoppat manen på tävling? eller gör det ingen skillnad? Det klart det ser stiligare ut!:)
Svar
15
· Visningar
1 285
Senast: CCorneliaa
·
Trav Jag har sett ibland att en häst kvalar två ggr i rad, men varför?
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: Lazio
·
I
Western Hur får man hästen att göra slide stop, spins och alla möjliga saker som förekommer inom western? Kan någon även förklara vad rollbacks...
Svar
10
· Visningar
1 352
Senast: Western_lover
·
E
Western Hur mycket påverkar westernridningen ditt övriga liv? Lyssna på countrymusik? Amerikansk bil? Amerikansk flagga hemma osv? Jag är...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: Western_lover
·
M
Hoppning Har precis köpt en Claridge House (stavning?:crazy:?) flatcack 18" Vid, nån som vet om det är bra sadlar? ligger bra och är skön och...
Svar
2
· Visningar
1 362
Senast: midnight surprise
·
M
Hoppning Hej Alla!!!! Jag funderar på att köpa en Globus Noble hoppsadel, är den någon som har erfarenhet av den modellen, jag har förstått...
Svar
6
· Visningar
4 870
Senast: anna210
·
P
Körning Jag har en D-ponny, men han är för tillfället skadad. Men när han väl är igång igen, så har jag funderingar på att köra in honom...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Piccoliiina
·
A
Hoppning Vad har ni gett för era Tolga hoppsadlar? Är ni nöjda? Finns de i flera bomvidder? Den jag provade ( den för 12000kr ) fanns bara i...
Svar
14
· Visningar
5 104
Senast: anna210
·
S
Trav Börjar allt bli lite nyfiken på det här med trav och undrar vad som krävs. Är helt okunnig om allt. Licenser med kostnader, rider man då...
Svar
8
· Visningar
2 645
Senast: missdragon
·
B
Fälttävlan Styringe har skjutits fram till 15-16 sep pga vatten. Buhu! 2
Svar
22
· Visningar
2 133
Fälttävlan Har ni några tips? Vad för hinder är lämpliga att hoppa första gången? Ska låna en kompis o hennes trygga ponny o ha före, bara vi...
Svar
3
· Visningar
992
Senast: Mitrolle
·
U
Western Hur är betten från tex Hööks och Börjes? Är det samma typ av kvalitet som sadlarna.....? Vilka bett tycker ni är bra?
Svar
6
· Visningar
1 091
Senast: Piraja
·
Dressyr Jag ska efter flera års uppehåll från ridningen börja om igen och har beslutat mig för att köpa ett par nya stövlar (man rider väl...
Svar
9
· Visningar
3 553
Senast: Fredag
·
Fälttävlan Jag tävlade fälttävlan för många år sedan... tror jag tog f-kortet 98, allså ganska länge sedan. Nu är jag sugen på att börja igen...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: corzette
·
S
Islandshäst Min islandshäst jobbar inte med ryggen??.. alltså tex. när han ska böjas och gå på tygeln och sånt så brukar han gå på bogen.. och då... 2
Svar
23
· Visningar
2 745
Senast: Gullan86
·
T
Hoppning Heej.. Jag har gått om kull med min häst på gräs och gick henner över mig.. skulle hoppa skynke och hon blev rädd och halkade. men jag...
Svar
12
· Visningar
1 249
Senast: Tyra_5
·
A
Trav Vet att jag sett en tråd tidigare med en tabell där man ställt upp hur fort hästen gick i km/timme kontra kmtiderna! tex 35km -1.45...
Svar
5
· Visningar
1 360
Senast: tinafinis
·
Islandshäst Min stora fråga är: Om man vill tävla i vanlig dressyr med sin islandshäst, gäller då åldersgränserna som för vanliga b-c-d-ponnier? I...
Svar
7
· Visningar
1 078
Senast: Muninn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023