Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Western är det någon som vet om man kan se/söka avkommor efter en quarter någonstans tex hur många avkommor ett sto fått, vad dom heter, med...
Svar
5
· Visningar
1 276
S
Hoppning Jag rider en väldigt trevlig och lättsam häst men när det kommer till hoppningen, hon älskar det!, och vill gärna rusa och vill att det...
Svar
10
· Visningar
2 041
Senast: Isa
·
K
  • Låst
Western Jag hörde i helgen att det finns en strumpa som man klär hästen i för att skydda manen. Mycke western folk använde tydligen den. Nu vill...
Svar
9
· Visningar
1 231
Senast: malumbub
·
Islandshäst Någon som har varit där och kan rapportera? Det är väl bara att gratulera folket på Skáneyland! Hrísla från Skáneyland har noterat en... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 427
Senast: margareta
·
M
Dressyr Letar nu efter en ny dressyrgjord. Kraven är tjock,hård resår i båda ändar alt i mitten av gjorden. sadelgjorden ska vara rak och...
Svar
9
· Visningar
1 037
Senast: M-Meduza
·
A
Hoppning Tyckte det var skitsnyggt! :D så, va är det för märke o vart kan man köpa det? :) med tanke på hur sidostycket ser ut, är der ett HG...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: whitetrash
·
L
Hoppning hej, jag ska köpa en ny sadel till min häst, därför undrar jag nu om någon har en mark todd hoppsadel? jag har kollat på pessoa legacy... 2
Svar
32
· Visningar
3 863
Senast: Ruise
·
S
Trav Vad får ni för föl nästa år? Vilken/vilka hingstar har ni betäckt med? Vi får 4 st föl nästa år om allt går bra. Fill V Gidde...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: tinafinis
·
Islandshäst Jag är lite nyfiken på hur långa ni är och vilken sitsstorlek ni har på era sadlar ? 2
Svar
38
· Visningar
2 682
Senast: Globlesa
·
N
Islandshäst Mitt lilla sto. 16 år i sommar har jättelätt för traven, det är hennes starkaste gångart. Dock detta är det hennes svåraste gångart att...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: astridjanbell
·
Islandshäst Är det någon som har koll på det här med desinfecering av grejer när man ska rida på island? Räcker det att tvätta kläder? Hur noga... 2
Svar
26
· Visningar
6 540
Senast: astridjanbell
·
Western Jag skulle vilja ha lite tips och råd angående sidepass. Hästen kan det...någorlunda men tyvärr vet jag inte om hon korsar benen rätt... 2
Svar
32
· Visningar
2 239
Senast: tirnanog
·
B
Fälttävlan Några av er skall hit har jag sett, vad har ni för förväntningar? Varför kommer nästan inga ponnyer? Vi har verkligen bemödat oss för... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 702
Senast: sarabacklund
·
Körning Vad tycker ni om att ha broms på vagnen, på tvåaxlad/fyrhjuling tycker jag det nästan är ett måste eftersom den är så pass "stor vagn"...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: Nussikan
·
E
Tävling .. kostar de att "börja" tävla? Vad måste man ha (lokaltävling) , och hur mycket kostar de? Vad behöver man? kläder (kavaj, vita...
Svar
12
· Visningar
1 409
Senast: SusieQ
·
B
Fälttävlan vad går ponny SM i för höjd i terrängen och i banhoppningen? jag tänker på d-ponny nu.. Och vad är det för program i dressyren?
Svar
18
· Visningar
3 450
Senast: FT_ryttare
·
C
Övr. Grenar ...kanske nån här som sett/ridit dem? :) Stam, galoppresultat, färg och tecken mm har jag ju. Hade vart kul att veta lite personligt om...
Svar
3
· Visningar
1 077
Fälttävlan Är det någon som har tips på bra och prisvärda benskydd? Gärna länkar till internetsidor. Jag skall prova på terrängträning med min häst...
Svar
6
· Visningar
1 275
Senast: Wembley
·
M
Trav jag är inte så insatt i dom amerikanska reglerna och jag tycker inte dom där hästarna gör nåt annat än att kvala.. förutom att dom...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: cämela
·
Islandshäst Frågan om islandshästens utveckling uppkom på annat ställe på Buke och jag upptäckte att jag själv inte vet svaret mer än vad jag alltid...
Svar
14
· Visningar
2 810
Senast: lilla e
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka