Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr En häst med denna stam skulle den lämpa sig som en bra dressyr häst om man enbart såg på stammen nu och inte koncentrerade sig på hästen...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: Cyllene
·
Distans Nu är det ju så varmt så man dör, hästen är soltrött och jag med :p Nu har jag dessutom dragit på mig en förkylning och känner mig helt...
Svar
10
· Visningar
1 197
Senast: Globus
·
S
Western jag har inte riktigt fattat hur det går till, ska det vara deltävlingar i år?
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Sellan
·
Dressyr Med anledning av att Don Primero diskuteras på "avel" angående sin nedärvning och om hans skyhöga BLUP även har lett till GP hästar så... 2
Svar
21
· Visningar
2 669
Senast: majola
·
D
Western Hejsan! Jag har en westernsadel med "tyg" band som man spänner sadelgjorden i. Jag skulle hellre vilja ha ett band av läder, då jag tror...
Svar
3
· Visningar
1 250
Senast: sarma
·
Hoppning Hur har ni fått det tillräckligt högt upp? Jag har storlek cob på sidostyckena nu och det är ändå alldeles för långt ner. Även om jag...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Zuzzi
·
H
Islandshäst Det jag skulle behöva hjälp med är att utforma ett dressyrprogram till mig och min häst, vi ska ge oss in på FS1 och undrar bara om...
Svar
5
· Visningar
2 192
Senast: Muninn
·
Hoppning Hej! PÅ fredag ska jag hoppa min första hopptävling med min nya häst. Visserligen är der Clear round, men nästa lördag ska jag tävla LD... 2
Svar
33
· Visningar
3 283
Senast: Calladora
·
Dressyr Hej, Tips på bett till en häst som älskar syntet bett och är som en ängel att rida då men är orolig på metall bett?? någon som har...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: pink_angel
·
Fälttävlan till min och hästens absolut första FT!!!:bump::banana::eek::eek: Jag velade mellan Baståsen och Åkerbo som debut men det blev...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: Novelette
·
A
Western Jag har en bomlös westernsadel av märket Knights. Jag undrar vad jag ska ha för pad till den? Vet någon en sida man kan beställa ifrån...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: attempt
·
T
Western Vilka här använder benskydd på hästarna? Vilken sort och varför? Tell me! :bump:
Svar
1
· Visningar
749
Senast: attempt
·
Körning är på jakt efter en kallbodstravare att ha som ridhäst.. men funderade lite på hur man hittar dessa pärlor? för de borde väll liksom...
Svar
12
· Visningar
1 126
Fälttävlan Måste bara ställa den här frågan då jag inte lyckas hitta ngt i TR: Har sett att flera klubbar skriver i sina proppar att även D- och...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: Camomill_
·
S
Fälttävlan Jag är ganska så ny i det här med fälttävlan och vet inte riktigt hur jobbigt det är för ponnyn... Hur många helger kan man tävla i...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Suprize
·
A
Övr. Grenar Varit dåligt med trådar på sista tiden så då får jag väl starta en . Vem ska till strömsholm? Och vad ska ni göra rida , publik...
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Jockeyjoe
·
Övr. Grenar Hej När man ska skaffa en jockey-hjälm. Är det något speciellt märke som är klart bättre än något annat? Vilka ställen har de bästa...
Svar
12
· Visningar
1 487
Senast: Jockeyjoe
·
Western HejHej ! Jag har precis börjat rida min ponny med halsring . Det går jättebra i alla gångarter , kan stanna , volta , rygga lite smått... 2
Svar
20
· Visningar
2 349
Senast: CoNo
·
L
Hoppning har en islandshäst på 4 år som är riden i 2 månader, har travat över lite pinnar i skogen och hon tenderar att hoppa. Hon verkar tycka...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Bonita4
·
C
Western Hej allihop, Jag har haft ett stort stamintresse i 25+ år, men inriktat mig på de "engelska" grenarna. Vad det gäller westernavel, så...
Svar
13
· Visningar
2 335
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka