Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Körning Vår fyrhjulsvagn, gammal men helrenoverad och med gummibelagda hjul som snart är körklar har ingen broms. Har aldrig haft det heller...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: Athos
·
L
Dressyr Jag har en rätt ny häst, haft i 3 veckor ungefär. Han är "ren hopphäst" e Levantos II - Any Questions och 8 år gammal. Han har gått 120... 2 3
Svar
57
· Visningar
6 942
Senast: LitenSnigel
·
L
Dressyr Någon som har bra tips på övningar för att jobba fram en taktmässig trav? Min häst hamnar lätt i otakt i traven och detta beror...
Svar
11
· Visningar
2 979
I
  • Låst
Tävling Måste man vara med i en ridklubb för att få ta grönt kort och tävla? Hur kan man ta grönt kort annars? Får man om man är 14 år tävla...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: Isbel
·
Fälttävlan Eller snarare, hur högt klarar de sig i konkurrensen? Läste lite i tråden om tips vid inköp av fälttävlanshäst och blev nyfiken på det... 2 3
Svar
59
· Visningar
5 579
Senast: pink_angel
·
D
  • Låst
Dressyr Någån som vet någåt om det programet? jag skulle även behöva en översikts bild på ridbana 20x40 med A,B,C,D,E,F,G,K utsatta så jag kan...
Svar
8
· Visningar
4 311
Senast: Cashmir
·
Dressyr ... rida i en bomlös Free form (ej godkänd för tävling) på framridningen och sen byta till en godkänd sadel innan man går in på banan...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: remmis
·
H
Tävling Funderingar på att mitt 7-årig fölsto ska kvala breeders och championatet, hur ansluter jag henne och vad kostar det? Vad är kraven? Det...
Svar
5
· Visningar
1 095
Senast: Hrdina
·
W
Hoppning har byggt ett hinder nu i veckan, den högsta "avsatsen" är 70cm men jag kan inte sätta dir ngn mellan bom likom bommen är bara 70cm över...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: iisa
·
Fälttävlan HEj...Har inte tävlat FT på några år nu men ska starta nu i vår igen... Läste nån stans att dom har tagit bort den inledande Halten å... 2
Svar
21
· Visningar
1 725
Senast: norpan85
·
Tävling Vet inte om det är rätt forum men eftersom det handlar om tävligsutrustningen lägger jag den här...;) Kan man ha en snygg figursydd...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: fjordtokan
·
Islandshäst Är det okej att rida med sadel utan vojlock/schabrak? Någon negativ effekt på hästen? Har lagt märke till att många islandsryttare rider...
Svar
14
· Visningar
2 429
Senast: Jack Sparrow
·
E
Dressyr har letat men inte hittat en sån här tråd men skulle det ändå finnas en så jaa...:) när ska amn börja rida på kandar tkr ni...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Essepesse
·
E
Western En till tråd från mig :D Nu gäller det paddar. Vad behöver man ha för paddar egentligen till en hobbyhäst? Till att börja med en... 2
Svar
23
· Visningar
2 215
Senast: Egonson
·
M
Trav kan någon hjälpa mig att hitta en lämplig hingst åt mitt travar sto. hon är E Pilmingutt U Rosa best UE Steggbest. mormor är Rosa och...
Svar
13
· Visningar
1 699
Senast: juvelen
·
B
Tävling behövs ponnylicens om ponnyn har pass på regionala tävlingar?
Svar
2
· Visningar
806
Senast: PrinceFair
·
W
Hoppning Nu behöver jag verkligen SNABB hjälp! Några vänner till mig har hittat en hopptävling till mig och min häst om några veckor. Eftersom...
Svar
8
· Visningar
943
Senast: tictac
·
Western Jag har precis fått hem ett par nya fendrar och dom är skitstela. Saken är den att om 2 veckor ska jag rida 80km (distansritt) och då...
Svar
1
· Visningar
774
N
Western Måste bara ställa frågan, eftersom jag inte sysslar själv med western så mycket, men har stor förståelse för det. Det kommer en kille... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 970
Senast: BonRaiz
·
H
Hoppning Hade inget att göra idag så jag gjorde en cavaletti bom..:) Den är inte riktigt klar än men den kommer att se ut såhär sen...
Svar
16
· Visningar
1 464
Senast: catta_84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma