Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Fälttävlan Ska starta min första debutant i år om allt stämmer. Undrar om de är någon som som vet om man kan hämta dressyrprogrammen någonstans här...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: norpan85
·
S
Western Jag rider själv på sidepull, fast det får man ju inte tävla på. Min undran är varför? Är nybörjare så jag har i princip noll koll. 2
Svar
38
· Visningar
2 480
Senast: Western_lover
·
Fälttävlan Så då var även vår första träning avverkad! Kanonkul men lille busen var lite ringrostig...gick visserligen på allt men fick många...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: Novali01
·
G
Islandshäst Vilken sadel är bäst att ha av töltsadel och dressyrsadel på en islandshäst?
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: Astael
·
Hoppning Ni som tävlar ungefär 1m -1,20 (alltså inga elithästar). Hur gör ni för att bygga upp konditionen? Hur ofta? Hur länge? Och hur...
Svar
4
· Visningar
1 135
P
Distans Kommer ihåg när jag för några år sedan först stötte på distans på "riktigt" genom att läsa Elisabeth Hjortvids bok. Wow, tänkte jag, jag... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 773
Senast: Pepparn
·
J
Fälttävlan hejsan jag vill börja i fält med mitt varmblod men hon är så skärad vid konstiga hinder och då vågar hon inte hoppa lika högt över de...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Jarth
·
S
  • Låst
Dressyr Är det någon som vet vad sidan heter där man kan kolla de flesta dressyrprogrammen? Vet att jag varit in på den för en tid sen, men...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Waco
·
S
Trav Vet nån var man kan beställa pannband med hästens namn på?
Svar
7
· Visningar
1 351
Senast: Natasja
·
Körning Jag blev grymt besviken igår.. Västerbottens ridsportförbund hade ordnat en prova på dag för handikappade ryttare och kuskar som...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: Jennyy
·
Islandshäst Ska iväg på kurs i maj och har en sadel som inte passar hinner dock inte få en ny sadel till lektionstillfället. Hur skulle ni göra ...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: mazarein
·
G
Islandshäst Våra hästar kan inte göra ren tölt. 1 av dom kan i nerförsbacke, och på raksträck om man driver in henne i den från trav. Den 2...
Svar
15
· Visningar
1 476
Senast: Gneisti
·
N
Islandshäst Nu vill jag höra era bästa tips för att träna upp konditionen och musklerna på mitt 15 åriga islandshäststo som för tillfället har...
Svar
6
· Visningar
1 131
Senast: Gneisti
·
Western Jag är inte säker på om tråden ska ligga här, men eftersom det är en westernhäst så provar jag :) En westernriden quarter, nyligen...
Svar
13
· Visningar
2 191
Senast: bigganl
·
Dressyr Hur är det? Finns det någon regel på att man inte får ha en GPA från typ regional och uppåt?
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Sorbe
·
Körning Har funderat lite. Nu när jag - förhoppningsvis snart -får hem min nya senatorsele vill jag ju lära mig köra med en riktig sele på...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: Jejan
·
A
Hoppning Är det någon här som vet hur knälossarna egentligen ska sitta i förhållande till knäna om det ska vara optimalt?;) Eller är det bara...
Svar
2
· Visningar
851
S
Körning Har en vänninna med rockard som har ställbara skacklar och min fråga är som rubriken då: Hur långa ska skacklarna vara? Hon kör en ponny...
Svar
6
· Visningar
959
M
Dressyr Kalla mig gärna förvirrad om jag har fel ;) Jag letar efter en hingst som heter Lysander (e:lys de darmen ue:sudan). Problemet är när...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Invinciblestables
·
B
Dressyr Är det nån som kan nåt om denna stammen ?? Har köpt han eftersom han är jättetrevlig och tror han kan komma långt i dressyren..Kanske...
Svar
17
· Visningar
1 937
Senast: Rudolfsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka