Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Western Undrar om det är tillåtet att tävla med tapaderos stigbyglar? Finns det krav på att ryttaren måste ha westernboots? från vilken nivå?
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: sasucatu
·
T
Distans Hej på er alla distans proffs! Jag är en färsking på det här å har nada koll på nåt, än så länge! Skulle vilja ha lite tips om...
Svar
11
· Visningar
1 565
Senast: Chili
·
Y
Tävling Läste just på förbundets hemsida: Beslutades att: Från den 1 januari 2007 kan annan licens än lokallicens endast utställas av...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: MalanMjöl
·
Trav Hej!! Jag har funderat på att se om min polle är nått för monté, jag vet bara inte hur jag ska gå till väga med det hela. Själva... 2
Svar
28
· Visningar
2 286
Senast: Molin
·
Islandshäst Hejsan! Är det någon som gått på Hólar, som kan säga hur det är? Hur anmäler man sig dit? Hittar inget om det, inte ens på Hólars...
Svar
6
· Visningar
1 505
Senast: Karin87
·
Dressyr Jag fick tillbaka min häst för en vecka sedan efter att den har varit utlånad på foder i ca ett år. Nu är saken den att när vi rider i...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: lektra
·
L
Western Helt nykommen som gått över från engelsk till western ridning. Har börjat med att svänga med vikthjälperna, stanna utan tygel tag m.m...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: sarma
·
S
Hoppning Hej en D-ponny som vanligtvis lekande lätt hoppar msv har nu vilat från slutet av augusti till januari ( dvs endast skrittas) i mitten...
Svar
8
· Visningar
893
Senast: Mystix
·
Distans Min häst har gamla gallor i alla ben som hon aldrig haft något besvär av, de går bort när det är väldigt kallt ute och är absolut...
Svar
4
· Visningar
1 189
Senast: neywaz
·
Fälttävlan Tycker det vore skit kul att hitta på något sådant, men endast deb/lätt klass förstås eller det kanske finns redan?? Själv tränar jag...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Körning Kan ju nämna att när jag skulle ta av alla grejjer så satt däckelgjorden superlöst, glappa. Så det är ju ett bevis på att man e...
Svar
18
· Visningar
1 639
Senast: _L_
·
D
Western ja med risk att skämma ut mig för all framtid ;) men visst finns det en sådan gren? typ för unghästar och så? och ja jag har...
Svar
9
· Visningar
1 219
Senast: dalla_4_ever
·
L
Dressyr Vet någon hur uppridningen på medellinjen går till i Inledande Ryttartest (4 ryttare); när man är flera? Gör man halt på rad eller rider...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Rumpnissen
·
W
Fälttävlan finns det clearrounder i fälttävlan?
Svar
5
· Visningar
1 365
Senast: prins_rollo
·
S
Dressyr får man lägga ett underlägg, dvs ngt mjukt på nosgrimman (tex ett vadderat tunt tygstycke) på underdelen där man har spännet. (dvs där...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: lektra
·
L
Tävling Tjingeling! :D Jag ska försöka sätta igång med att börja tävla under våren med min häst och är nyfiken på hur ni gör med era hästar...
Svar
14
· Visningar
2 095
Senast: starcraft
·
Y
Islandshäst Hej! Tänkte att det kunde vara kul att höra vad ni andra säger om detta! Kanske oxå få lite tips. Min häst är kontrollerad i... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 665
Senast: Yoshi
·
D
Western ja vad är det igentligen?:o vad innebär det på tävlig i lätt klass (D) ?? jag har fattat att det är för barn ;) eftersom det står max...
Svar
9
· Visningar
1 043
Senast: silca
·
Z
Dressyr Är det säkert att jag inte behöver sporra i LB.1 och LA.1 om det lokal tävling för häst. Min häst är super känslig för sporrar och jag...
Svar
4
· Visningar
906
S
Trav ngn som var i fränsta :bump: hur gick det/resultat?? :banana:
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Kia
·