Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

W
Fälttävlan Har du varit med om någon olycka någon gång? Jag vet många som inte rider fälttävlan för att det är såååååå farligt! Visst, det KAN det... 2
Svar
34
· Visningar
3 386
Senast: Teletabisen
·
Fälttävlan Såg i dag på Skåne distirktets hemsida att Tågarp ställer in. + att södra sallerup ställer in hopptävlingar.
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Wiiie
·
Körning Ett litet problem har vi med vår unghäst, han undviker gärna att ta stöd på vänster töm och blir "stum" i högersidan. Han förböjer sig...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: pufffan
·
N
Islandshäst Hur tränar ni överlinjen på er häst? Jag vet ju hur viktigt det är med en väl utvecklad överlinje för att gångarterna ska sitta som de... 2
Svar
23
· Visningar
2 414
Senast: Freyja_bus
·
G
Körning Behöver lite tips om hur jag ska angripa ett litet problem jag har: Min lilla minishettishingst går som en spårhund framför sulkyn, med... 2
Svar
36
· Visningar
2 826
Senast: Geisli
·
Körning behöver tips på företag ( gärna hemsidalänkar) som arbetar med skogskötsel men häst istället för maskiner, finns här någon som anlitat...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: Trygg
·
J
Dressyr ....en enkel fråga bara...hur rider ni "korrigerar" en häst som tar stöd på inner tygel? Inte vill ta stöd på ytter..."släpper" man...
Svar
12
· Visningar
1 376
Senast: emma-vsm
·
Övr. Grenar Fick Presto ngn godkänd hingst efter sig?
Svar
2
· Visningar
993
Senast: kisse
·
Körning Vi har funderat på att köra in vår D-ponnyvalack till våren/sommaren. Han är 19 år, och det kanske är emot honom, men han är pigg och...
Svar
7
· Visningar
1 174
Senast: _Runaway_
·
D
Islandshäst Kan det verkligen vara SÅ svårt? ja tydligen, :( i alla fall för mig. Att hitta en sadel som passar framför allt min häst men gärna...
Svar
9
· Visningar
2 515
Senast: ljung
·
Y
Islandshäst Hej Nu har vi tränat på att ha stängd mun och inte gapa mm och idag så skulle jag rida lite på våran volt (den är inte såå stor men...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: Yoshi
·
Y
Tävling Har en fråga som jag hoppas få svar på. Jag är medlem i två klubbar och tävlar för den ena. Om jag nu vill byta klubb och tävla för den...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: hopp_o_galopp
·
W
Dressyr Jag är en inte alltför oäven dressyrryttare som inte vill något hellre än att jobba med/tävla/utbilda dressyrhästar. Har gått...
Svar
7
· Visningar
1 295
Senast: waz
·
M
Dressyr Hästen är en välutbildad dam gör öppnor, sluta, skänkelvikning utan problem... Hon kan även galoppombyten, som vi satt några gånger med... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 093
Senast: Montéryttare
·
Islandshäst Har två islandshästar. Ena är mammas och den andra är min. Mammas häst, Snorri, valack,har väldigt fint steg så jag ska tävla på honom... 2
Svar
21
· Visningar
2 622
Senast: Vala
·
M
Hoppning Så...nu har jag anmält mig till både min och marinos första "riktiga" tävling. Det blir 1m i sollentuna den 26 mars. Nu får vi bara...
Svar
10
· Visningar
886
Senast: Martina_85
·
B
Fälttävlan Har man dressyrfrack när man rider CNC**? Tänkte att eftersom det är tillåtet att rida dressyren på kandar. I TR står att det är...
Svar
6
· Visningar
1 568
Senast: Binsan
·
S
Dressyr Fick tips om denna sida, så nu tänkte jag testa den! Skulle behöva lite hjälp! Låter lite konstigt men jag håller på med travhästar och...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: pinky
·
M
Fälttävlan Jag skall skriva för fälttävlanskort på lördag och jag vet inte vad jag ska läsa på till det. Är det nån som vet? Finns det nån...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: malört
·
N
Western Har nu varit inne och läst på flera trådar och märker på många håll ett agg mot WRAS och mycket snack omkring bestämmelser som man inte...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Lenita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Vilken hundras?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈