Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Hej, har en fråga angående hindermått. Hur grov ska en bom vara? Hur lång ska en bom vara? Hur långt avstånd ska man ha mellan...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Långnos
·
R
Trav Finns detta upplagda på register på internet och vart hittar man i sådana fall det?
Svar
8
· Visningar
1 090
Senast: Russinet
·
Hoppning Hej! Undrar vad ni som tävlar lokalt har på er? Brukar ni knoppa era hästar eller blir det "för mycket"? Ska ut på första tävlingen på... 2
Svar
20
· Visningar
1 832
Senast: Dexdemonia
·
K
Western Har en åring som skall visas i april, men har en helt otrolig päls. Någon har kanske förslag på hur man kan få igång fällerit....... :idea:
Svar
7
· Visningar
984
Senast: Oledoledoff
·
R
Körning Har köpt en fin loksele till min Nordis. Men det finns inga draglinor till. Vad ska jag ha för material och hur långa ska dom vara...
Svar
4
· Visningar
1 393
Senast: Egonson
·
A
Hoppning Riktar mig till er hopproffs här på buke för lite råd. :) Ska i kväll ha min första hopplektion på flera år ( har varit dressyrare i...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: sannaaah
·
Trav Och spanade in bett och pratade lite om travhackamore med innehavaren för han hade inga såna hemma. Då säger han "Du får inte tävla... 2
Svar
38
· Visningar
4 538
Senast: ghost
·
F
Western finns det nån vänlig själ som kan ge en förvirrad människa - mej :D - en bra förklaring på varför pessoabetsel inte skulle vara bra... 2
Svar
23
· Visningar
2 079
Senast: fia n
·
S
Hoppning ÄR DET NÅN som vet några blåbärshoppningar/clear rounder i sthlm området nu i vår?? har lite svårt att hitta några. Min unhäst vill få...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: Martina_85
·
E
Körning Vad ska man tänka på när man passar in en loksele? Vilka "mått" ska man använda sig av? Jag syftar alltså på när jag säger mått, att...
Svar
7
· Visningar
1 940
Senast: _L_
·
V
Körning Nån som använder bjällerkrans eller klocka? Hur fäster man den i selen (har en bröstsele)? Såg en bild där man fäste kransen bakom... 2
Svar
31
· Visningar
8 183
Senast: Lena_B
·
Western Undrar om man inte skulle kunna ha någon sida där man kan anmäla sig till att samåka till olika kurser och clinics. För oss som bor lite...
Svar
8
· Visningar
1 076
Senast: sarma
·
S
Fälttävlan Johan Lundins häst Rabarber dog, tror det var igår eller dan innan.. :cry: så himla hemskt! det som var hans framtidshäst som han...
Svar
16
· Visningar
2 033
Senast: Egonson
·
M
Dressyr Har sökt i de andra trådarna men ej funnit ngra regler om stigbyglar. Är det tillåtet att rida i sk. quick out? Sånna som fäller ut sig...
Svar
3
· Visningar
1 288
Senast: suisyola
·
Dressyr Jag har ostadig underskänkel och trampar inte ner hälen ordentligt, något tips?? Vad gör man de dagar då hästen är fullkomligt...
Svar
8
· Visningar
1 881
Senast: Gilette
·
C
Hoppning heej när ja hoppar min ponny så är han väldigt konstig.. efter varje hinder så skenar han.. va ska jag göra så att han ska ta...
Svar
11
· Visningar
1 117
Senast: *smurfan*
·
S
Hoppning Jag har blivit rädd för att hoppa på min egen häst, som jag hoppat mycket förut. Orsaken är nog främst att om jag blir minsta osäker på...
Svar
16
· Visningar
1 100
Senast: _SunFloWer_
·
P
Övr. Grenar Det här var en mycket trevlig nyhet i GP - om det nu realiseras också Jag bor väldigt nära gamla LV6 numera Kvibergs Idrottscentrum...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: Leonilla
·
L
Tävling jag har en elev som är otroligt rädd och osäker vid ridning. Men idag satt han för första gången på hästen efter fyra veckors...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: Leonilla
·
Körning Hur gör ni när ni ska provköra en häst för första gången? Att börja om lite från början förstår jag ju, att tömköra och prova sig...
Svar
9
· Visningar
1 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka