Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Western Jag letar efter sånna här spännen att sätta på tyglarna så jag kan byta huvudlag lite snabbare än att stå och knyta upp knutarna hela...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: ida.kar
·
Hoppning är det samma priser för ryttarlicenserna detta året som förra året? //Martina
Svar
3
· Visningar
697
Senast: bokslukaren
·
Dressyr Har ni sett de nya dressyrprogrammet LB:0? Ett nytt program för 20x40 bana! :bump: Verkar vara ett riktigt roligt program med lite... 2
Svar
34
· Visningar
4 757
Senast: toughcookie
·
C
Hoppning är det vanligt att dom gör det? det kanske är någon som har en ponny/häst som bockar efter hoppet & landningen efter ett hinder? eller...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: cerrox
·
Islandshäst Vet inte om tråden ligger i rätt forum men provar här. Jag ska tillsammans med en kompis åka till Island i...
Svar
2
· Visningar
2 067
Senast: Svíþjóð
·
Islandshäst Nu undrar jag över en sak över passen. Min tränare säger att jag ska ha tunga boots när jag passar ( ca 200 g ) men om jag då ska ha...
Svar
12
· Visningar
1 222
A
Hoppning Måste bara få höra om det är någon annan än jag som har problem med att hoppa i Albion kontrol? Jag har precis köpt den och den är...
Svar
10
· Visningar
3 850
Senast: apocalypse
·
W
Hoppning Jag hört om vissa som ryter eller skriker på sin häst innan hindret (på träningar) samtidigt som dom piskar dom. Dom har då lärt hästen... 2
Svar
27
· Visningar
2 227
S
Western hej! e de någon som vill förklara ingående om de olika grenarna inom western.....? rider hemma men vill veta vilka egenskaper är bra hos...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: elinsjobergh
·
L
Dressyr Jag har en häst som blir ganska stark vid vissa tillfällen. Jag har ridit henne på ett vanligt tränsbett, har något tips på annat bett...
Svar
7
· Visningar
1 227
Senast: PrinceFair
·
W
Distans Lite funderingar kring de egna insatserna... Får man gå/springa bredvid? Hur mycket är det tillåtet att löpa om nu man får det? Brukar...
Svar
10
· Visningar
1 548
Senast: Madde71
·
A
Islandshäst Hej alla! Jag är en islandshästmänniska som precis hittat hit och jag har en fundering. Jag har en unghäst (4-åring) som ska börja ridas...
Svar
12
· Visningar
1 558
Senast: Filippan
·
M
Distans Vad tror ni distansare om detta bett? Kan det vara något att rida med och då enbart ha grimman på och ta ut bettet i grindarna? Lite...
Svar
18
· Visningar
1 981
Senast: karinkarlsson
·
Fälttävlan Vad finns det för olika klasser i fälttävlan?? (berätta allt!!! Tex. hur höga hindren i terräng delen är, vad för sorts dressyrprogram...
Svar
14
· Visningar
1 798
B
Trav Någon här som vet vart man kan få tag i dem??? (alltså de NYA, och inte de gamla vanliga) 2
Svar
36
· Visningar
4 676
L
Hoppning Ska man hoppa stuts med en 1:åring? Ska man hoppa den varje vecka? Jag vill bara få reda på det för där jag jobbar säger ahn som hade...
Svar
12
· Visningar
1 671
Senast: fnorr
·
L
Körning Jag ska i helgen köra min nordis med en gigg för första gången. Hästen har blivit körd mkt förut och är lugn, men jag har aldrig hållt i... 2
Svar
27
· Visningar
1 981
Senast: shirley
·
Hoppning Är det någon som vet hur det "förenklade protokollet" som används i div3 ser ut?? skulle vara bra att veta då jag har blivit ombedd att...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: toughcookie
·
J
Hoppning :confused: :confused: :confused: Jag bara undrar om min favorithäst är en underhäst i hoppning, eftersom han alltid blir hyr av sådanna...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Henchen
·
Dressyr Kan nån förklara för mig vad som ingår i det lägsta dressyrprogrammet och vad det kallas? Är det Lätt D då eller? Berätta gärna hur...
Svar
11
· Visningar
8 107
Senast: Frajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka