Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Satt och kollade igenom de videofilmingar som jag har från i somras då jag och min häst (eller mest jag) fick för mig att jag skulle...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: LitenIsa
·
Fälttävlan Eller kanske ska fråga: Är det några fälttävlans programm som är ändrade? Kan man hitta Fälttävlans-programmen på nätet någonstans...
Svar
4
· Visningar
987
Western var kan man hitta billiga westernsadlar....under 1500 kr.....:rofl: :bump: 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 986
Senast: Krasux
·
Islandshäst Undrar hur ni använder er av fleecetäcke och ylletäcke på era islänningar? :confused: I vilken temperatur anser ni att fleecetäcke...
Svar
8
· Visningar
1 260
Senast: IrpaSnirpa
·
Hoppning Har en lippizzanar hingst som jag ska börja tävla till våren, undrar om det finns många av den rasen på tävlingsbanorna. Min är...
Svar
17
· Visningar
1 881
Senast: Tovie
·
Dressyr Ja se rubriken. Någon som har nått bra svar? Sen oxå, hur vänjer man hästen med att ha två bett i munnen? Inget prat om vad ryttaren...
Svar
19
· Visningar
1 845
Senast: Lickety
·
Y
Islandshäst Hej Jag har ett litet bekymmer och det gäller placeringen av huvudet. När vi skrittar så går han i väldigt fin form utan att jag...
Svar
12
· Visningar
1 605
Senast: Yoshi
·
Hoppning Hej!! ja har börjat fundera på det där me kontrollmätning. Att ifall man tävlar andras ponnier och det skulle bli kontrollmätning och...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: frallanbrallan
·
Övr. Grenar Bara för att utöka mitt onödiga vetande :D Vilka bett får man lov att tävla på i galopp? Jag antar att det endast är tränsbett och... 2
Svar
25
· Visningar
2 397
Senast: gladys
·
Hoppning nu vill jag ha hjälp av er hoppkunniga! om man har ett hinder som är 90 cm högt t.ex. och har en bom, 90 cm före, är det meningen att...
Svar
7
· Visningar
3 633
Senast: Panikie
·
Hoppning hur är det egentligen? kan man träna en häst att få bättre teknik? min häst hoppar med typ ett ben i taget och inte i nån ordning och...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Panikie
·
P
Hoppning Jag brukar rida en "mitt emellan" :P c ponny själv är jag 162 cm och väger ca 44kg tycker ni att jag är för stor för att tävla i...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: shampiz
·
L
Dressyr Är det någon som skulle kunna hjälpa mig ,har sökt med ljus och lykta efter hjälperna till piaff!men inte hittat det.Så nu försöker jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 835
Senast: litenmama
·
Q
Körning Har precis beställlt hem en liverpoolstång och upptäcker att det är ruggligt på ena sidan... Ska det vara riktat upp eller ner??? Hoppas... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 848
Senast: _L_
·
Körning Jag vet nog redan vad ni kommre att säga men jag vill höra lite vad ni tycker...min syster har haft denan sele ute här på buke förut...
Svar
14
· Visningar
1 108
Senast: _L_
·
N
Körning Igår när jag jobbade hittade jag en gammal Ridsport från 1982, och i den en artikel om körningen som "slagit till". Där skrevs det om... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 630
H
Fälttävlan Trupperna för 2006 finns nu på Eventuellt.... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 764
Senast: Badtz Maru
·
H
Fälttävlan Är det någon som vet vart SM för ponny går 2006?:confused: 2
Svar
31
· Visningar
3 134
Senast: Henchen
·
Dressyr Får man ha läderstövlar med snörning när man tävlar dressyr?:confused:
Svar
2
· Visningar
999
B
Körning Nu i år så ska vi försöka köra in min lilla pålle. Han är 7 år men vi tror att han faktiskt redan är inkörd. Allt tyder på det. Så nu i...
Svar
11
· Visningar
2 807
Senast: Bubben91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V