Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Hur gör ni efter träning? Utvärderar ni någonting? Skriver upp eller bara tänker igenom, eller lägger ni bort träningen ur tankarna så...
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: Hot Shot
·
V
Körning Har baksele som eg är till parsele. Hur kan jag fixa till den så att den passar enbet:confused: Funderar på att få nån att sy en...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: _L_
·
Y
Hoppning hej Vet inte om det är rätt att sätta in en tråd om detta? Vet dock inte annars hur jag ska få hjälp. Vi kan väl göra denna tråd...
Svar
4
· Visningar
1 478
Senast: Yoshi
·
C
Islandshäst För & nackdelar med båda?vi kan skippa det där med sadelprovare osv, naturligtvis ska det ses till att sadeln passar hästen;) Själv...
Svar
15
· Visningar
3 305
Senast: chrysler
·
T
  • Låst
Övr. Grenar Jag har hört att Täby galopp har "öppet" en dag i veckan för dem som vill komma dit och träna, tror att det var måndagar. Är det någon...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: tifo
·
Körning Nu är det 5 månader sen jag flyttade mitt halvblod från vårat lilla lugna stall på landet till ett stall i storstan nära ridskolan och...
Svar
2
· Visningar
914
Senast: Vimsan
·
L
Trav Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker att Prix d'Amerique 2006 var en skandal. För det första så förstår jag inte hur man kan ha... 2
Svar
29
· Visningar
2 154
Senast: Skarva
·
Trav Jag har fått ett erbjudande om att köpa en travhäst, och hon är i full tävlingskondition, tävlar idag t.ex. Men hur funkar det om...
Svar
10
· Visningar
1 190
Senast: Montéryttare
·
P
Trav Ärligt talat så är jag dåligt påläst på de franska hästarna, men PdA tillhör ju ändå de stora slagen i travvärlden. Och är därmed... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 604
Senast: Stairwaytoheaven
·
M
Dressyr Min häst har verkligen inget tålamod att stå stilla i halten, max 2-3 sekunder sen bara måste man ju röra på sig! man kan ju inte stå...
Svar
9
· Visningar
1 158
Senast: MariaAhmira
·
Distans .. men jag tror att distans kan bli min favoritgren! ^^ -Kan man få tävla på amatörnivå med vilken ras som helst? -Får man tävla en...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Moheed
·
Western Jag undrar en sak, t.ex. i hoppning och dressyr kan man hitta alla årets tävlingar på www.ridsport.se, finns det någon liknande sida för...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: Mia L
·
M
Hoppning Är det nagon här fran Buke som har tänkt fara till Aachen och titta pa för-VM den 17-21/5? Jag bor för tillfället i Tyskland och har...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: mi_os
·
M
Distans Det här är frågor som ofta ställs och diskuteras här på forumet. Den 16 februari kommer vi att få höra Ingrid Boströms synpunkter på...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: millennia
·
Western Ngn som vet var det finns billiga träns med silver? är inte ute efter modell lyx, utan ett "fejk" träns duger gott. Pm:a gärna om man...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: sasucatu
·
B
Distans Någon som ska dit? Jag har anmält mig och det ska bli väldigt kul, jag har ju ingen erfarenhet av denna sport sedan tidigare så det ska... 2
Svar
23
· Visningar
2 307
Senast: Sophia_
·
A
Islandshäst Kommer i håg tråden för nåt år sen om boots och den faktiska vikten. Köpte ett par nya som enligt tillverkaren skall väga 280 g, men när...
Svar
14
· Visningar
1 236
Senast: Boj
·
C
Hoppning har läst i Tr och hittar inget som säger att det inte är "i princip fri betsling" eller vad det står för unghästar alltså alla...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: gamila
·
W
Hoppning Kan inte alla lägga ut sina scheman, vad gör ni och vilka dagar brukar de bli? Tex, markarbete, hoppning, ,skogen eller vila..mm..Dela...
Svar
13
· Visningar
988
Senast: Whitaker
·
K
Hoppning I veckan ska dottern hoppträna för instuktör för första gången med den nya b-ponnyn, spännande. Vi har provat några gånger själv och vi... 2
Svar
21
· Visningar
2 269
Senast: Han_naH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V