Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Trav Vad är en travförbygel? :confused: svar på frågan mottages tacksamt :)
Svar
4
· Visningar
951
M
Hoppning Har tävlat sedan jag var ganska liten och aldrig ridit fel.. Men de två senaste tävlingarna (typ i höstas) red jag fel i ALLA kategorier...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Notorius
·
S
Dressyr Hej! jag fick en ny ponny för ca 3 veckor sen. Han är väldigt känslig för sätet osv. Men det är så att jag får inte hästen att gå i...
Svar
15
· Visningar
1 300
Senast: Lully
·
S
Dressyr Är det ngt speciellt man ska tänka på. Jag har inte tävlat på länge förutom ngn liten start i höstas med annan häst. Jag har tidigare...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Darbhanga
·
Dressyr min pålle har precis börjat gå på kandar o är jätteduktig men ibland flipprar han väldigt mycket med betten och jag funderar på om en...
Svar
19
· Visningar
1 467
Senast: Breccia_
·
Islandshäst Nu när det har varit en del trådar om hur man tränar hästen osv. tänkte jag lägga in en tråd om muskler. Jag har funderat på vilka...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: Freyja_bus
·
Hoppning får man bara ha ett vanligt tvådelat bett när man tävlar ugnhäst klasser för ponnys....om inte vilka bett får man ha eller kvittar det....
Svar
4
· Visningar
806
Senast: PrinceFair
·
A
Islandshäst Min dotter (13 år) skall tävla för första gången någon gång i vår, alla ni veteraner vad ska vi tänka på? Förutom vaccinationer boots...
Svar
4
· Visningar
1 136
Senast: Fengur
·
F
Körning Hur gamla är era körhästar? 2
Svar
39
· Visningar
2 718
Senast: xbella
·
Körning Jag hade nu tänkt börja köra min f.d travare. Jag undrar vad behöver man för utrusning. Brösta har jag, ska man använda den? Mvh Diana 2
Svar
28
· Visningar
1 861
Senast: Elma_vip
·
E
Övr. Grenar hihi treckte första hästen i dag innan och efter löpet *skoj skoj:) * har bara treckt efter löp innan:p . synd bara attt de gick så... 2
Svar
25
· Visningar
2 134
Senast: Horsen
·
H
Hoppning jag har en ponny som är väldigt på mot hinderna men när det blir om hoppning så tar hon jätte snäva svängar jag är lite rädd om man kan...
Svar
10
· Visningar
1 086
Senast: horse_lover
·
S
Dressyr har hamnat i en återvändsgränd just nu, nämligen formen! hon går just nu i unghästform (dvs mulen vid knäna) trampar fint under sig och...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: pewa
·
W
Övr. Grenar har äntligen hittat en fd. galoppör som jag är intresserad av att köpa och håller på med lite detektiv arbete för att se vad det är för...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Annika Källse
·
T
Islandshäst Snart drar tävlingssäsongen igång och jag undrar om någon har något förslag/knep på hur man förbättrar hästens skritt, trav, tölt och...
Svar
14
· Visningar
1 674
Senast: Svalan
·
Tävling Har skickat in mitt pass till asvh pga att det skulle vara andra färger på pärmarna (?) genomskinligt tydligen och mitt är blått. Som...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: PrinceFair
·
M
Islandshäst Vilka bett använder ni på era islandshästar ? berätta gärna varför ni just använder detta bettet ! behöver tips. har en häst som är... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 236
Senast: pia88
·
Distans Jag såg på ridsport.se att det har kommit ut sammanställda kilometerlistor för både ryttare och häst. Den som vill kan ju kolla in vem...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: neywaz
·
S
Western Tänkte ev. köpa en premier westernsadel. Ska åka och kolla på den i dag. Vet någon något om denna sadel? Har försökt att hita info om...
Svar
14
· Visningar
10 467
Senast: Fridolin84
·
Körning Vill ha någon form av stång till mina shettisar men har bara hittat som minst 10,5. Ni som kör med shettisar här, vad har ni för storlek...
Svar
7
· Visningar
2 139
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka