Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Islandshäst Rider ni lätt på era islandshästar i traven? 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 061
Senast: Rolle
·
A
Övr. Grenar Hej! Är inte så vidare kunnig när det gäller galopp. Vid vilken ålder rider ni in araberna och börjar träna de för galoppen? Har...
Svar
9
· Visningar
1 671
Senast: Genberg
·
C
Hoppning Ang anmälningsavgift på hopptävlingar , när det står såhär efter en klass (50+50)/(60+0) , är 50+50 för avdelning A och 60+0 för...
Svar
3
· Visningar
790
Senast: Charmelione
·
E
Islandshäst Om hästen hellre grisepassar än töltar hur får jag den att gå i ren tölt?;)
Svar
15
· Visningar
2 368
Senast: Poplan
·
B
Trav ...men får en triangelmärkt häst starta på travet...jag gissar på nej. är det så? 2
Svar
27
· Visningar
1 632
Senast: nilema
·
M
Dressyr Visst ska licensen vara på ryttaren å inte på hästen? Medryttaren ska tävla min å frågade när hon kunde få licensen men jag har inte...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: moonlightgarden
·
M
Western Hej! (Jag vet nästan ingenting om westernridning, så om mina frågor låter korkade så vet ni varför i alla fall...) Jag har en...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Matiz
·
K
Dressyr Jag rider på ridskola och när jag ska sitta ner i traven på skumpiga hästar vill jag gärna luta mig lite bakåt. Det säger ridläraren...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: JohannaN
·
F
Övr. Grenar först vill jag berätta vem jag är, jag heter josefine och är 19 år. Har ingen egen häst men önskar det=) och jag är döv.. bor i skåne...
Svar
11
· Visningar
1 465
Senast: Totola
·
W
Fälttävlan Vilka är era bästa resultat från tävlingar? :banana: 2
Svar
22
· Visningar
2 496
Senast: Wiiie
·
L
Dressyr Några bra övningar, etc rida mycket utan stigbyglar? Hur får jag fötterna/händerna att hållas stilla? Vad tänker du på när du rider och...
Svar
12
· Visningar
1 637
Senast: Totola
·
L
Hoppning Undrar om det finns någon som har bra tips på träning/övningar när det är vinter och stenhårt i backen. Brukar hoppträna en dag i veckan...
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: castle_bar
·
R
Hoppning Tjenis, är påväg att fylla nitton om några månader, ska börja rida nu igen i vår. Hur lång tid brukar det ta innan man kan börja tävla i...
Svar
10
· Visningar
3 094
Senast: roover
·
R
Distans ojoj, visste inte ens att det pågick distanstävlingar i sveirge! Hur börjar man med sådant här? Måste man vara med i någon slags klubb...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: roover
·
L
Islandshäst Jag ska under ca 2 veckors tid passa en islandshäst och skulle vilja få lite tips på bra konditions- och styrkeövningar. Han har en...
Svar
8
· Visningar
1 901
Senast: Rolle
·
C
Trav Jag har hört att man kan tävla i trav, fast man rider i stället för att åka bakom i sulky. Stämmer detta ?
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Montéryttare
·
D
Islandshäst Har en häst som heter Duld och skulle gärna veta va det betyder på Islänska,om de e nån som vet?!
Svar
11
· Visningar
1 324
Senast: Poplan
·
Hoppning om man hoppar en kombination i ett språng?:confused: :banana: Okej..de kanske inte är så vanligt... men jag har lyckats på en träning... 2
Svar
29
· Visningar
2 274
Senast: WillesMickan
·
C
Övr. Grenar Hej! Är de ngn mer är ja som har gjort ett tornertäcke? för det skulle vara roligt om bilderna läggs upp här.. Detta är inte kort på... 2
Svar
30
· Visningar
2 878
Senast: Scorpan
·
S
Dressyr Undrar över vilka bett man får använda på en dressyr tävling från klubb upp till regional på en B-ponny. Får man ha vilken nosgrimma...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka