Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

• Låst
Övr. Grenar Vet inte varför inte moderatorn eller gunnar har reagerat men detta är forumet för "andra grenar" inte efterlysningar. Efterlysningar...
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: IngelaH
·
J
Körning Hejsan på er! Jag är så glad nu att jag har hittat en rockard :banana: Det vart den som man kan göra om till släde. Men jag...
Svar
5
· Visningar
920
R
Körning Har snålt om pengar och behöver tips, gärna med bilder, hur man bygger egen svängel. Och hur man sätter fast den. hur den ska se ut m.m...
Svar
16
· Visningar
1 773
Western Hejsan. Jag tänkte börja rida western på min häst. Jag har ridit lite smått "western-stil" i ridhuset, t.ex. styrt endast med vikten...
Svar
13
· Visningar
4 252
Senast: johannea
·
Dressyr Är det korrekt uppfattat att man inte får rida med spö på collect? För det kan väl inte gälla framridningen? När övergår framridning... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 988
Senast: MalinW
·
Fälttävlan Hittade denna artikel, fy vad hemskt!! http://expressen.se/index.jsp?d=10&a=494222 Klarade sig hästarna och vilka hästar var med...
Svar
9
· Visningar
1 637
Senast: prallan
·
C
Dressyr Hej! jag rider just nu en häst (travare) som inte har blivit riden så mkt i paddock förut. Har mest ridit ut på henne under sommaren...
Svar
4
· Visningar
760
Islandshäst Ja, ni som skickat in papper om hästpass och både chipat och gjort signalementsbeskrivning. Ska man skicka in tagelprovet som chiparen...
Svar
9
· Visningar
1 189
Senast: Poplan
·
Distans det är så mycket snack om doping av hästen, så jag kom att fundera på om de överhuvudtaget har förekommit någon doping koll av ryttaren...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: Thuja
·
A
Trav Hur tycker ni att denna sele sitter? Är den rätt anpassad i förhållande till häst och rockarden? Tacksam för kommentarer. 2
Svar
27
· Visningar
4 151
Senast: marygoround
·
V
Hoppning http://www.tidningenridsport.se/content.asp?ArticleID=217373&CategoryID=7629&ArticleOutputTemplateID=560&ArticleStateID=2 :( 5 6 7
Svar
139
· Visningar
9 860
Senast: fnorr
·
Trav eller nån som egentligen skulle dit men struntar i det pga vädret? jag ska dit med sköthästen men är inte ett dugg peppad. någon?
Svar
16
· Visningar
1 101
Senast: solros
·
H
Hoppning Har inte TR framför mig och undrar om någon vet hur långa sporrar man får ha på hopptävlingar (häst)?
Svar
8
· Visningar
1 409
Senast: Vertigo
·
Islandshäst Egentligen svarade jag Gullan86 i "sits" tråden men tyckte det blev för mycket offtopic så jag startade min egna lilla tråd. Kan ni...
Svar
7
· Visningar
1 157
Senast: IrpaSnirpa
·
N
Islandshäst Är så här att jag letar instruktörer, vet nämligen inte om jag vill fortsätta eller inte med min ridning, för det känns inte som att jag...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: IrpaSnirpa
·
S
Hoppning Min kattunge har vält ett oboy glas över mitt TR så sidorna har klibbat ihop.. Undrar därför ifall man får 3 poäng för 6 och övriga...
Svar
15
· Visningar
961
Senast: svea08_
·
B
Fälttävlan Nån som har någon erfarenhet av att ta med sina hästar till Storbritannien? Tänkte på båtresa etc... :confused: ;)
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: Binsan
·
S
Hoppning Hejsan!! jag ska börja tävla med min ponny (häst)... men jag vet inte vad som ska ordnas innan jag får börja tävla:confused: Var får...
Svar
3
· Visningar
905
Senast: Giraff
·
Dressyr Min häst blir väldigt hetsig i mellangångarterna, särskilt i mellangalopperna. Har väldigt svårt att fånga upp henne efter...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: idaAa
·
Dressyr Ja, vilka är egentligen de korrekta hjälperna? Har sökt lite på gamla trådar men det har bara gjort mig mer förvirra.. Antar att man...
Svar
4
· Visningar
4 013
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka