Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Hoppning Jag vill börja tävla, åtminstone på lokal nivå. Det jag funderar över är hur jag ska göra med hästen under tiden jag går banan. Jag...
Svar
10
· Visningar
931
Senast: louie lee
·
Körning Jag har sett/hört två varianter... Bakselen ska sitta ca en handsbredd nedanför bärbensknölen. Bakselen ska sitta i höjd med...
Svar
7
· Visningar
1 109
F
Körning Tänkte eventuellt sälja min sele. Lös brösta, draglinor. Ej huvudlag och tömmar. Storlek minishetland. Ingen baksele. Den är ej...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Geisli
·
Islandshäst I januari planerar jag att sätta igång min nyblivna 6-åring efter ca 1,5 månads vila. Tänkte börja med att ta med honom som handhäst när...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: Rolle
·
R
Trav Har fått två beg selar till låns, behöver nu lite tips och sånt eftersom jag är (nästan) helt oerfaren av all slags körning. Jag ska...
Svar
9
· Visningar
1 123
Senast: Rebby
·
L
Körning Vad ska man ha för bett när man kör dressyr....Ska man lr kan man ha ett starkare bett på shettis än vanligt tränsbett? Alla stora... 2
Svar
20
· Visningar
1 971
Senast: Jossan_91
·
V
Körning Har jag gjort något dumt nu? Köpte en jättefin parsele, men bara den ena för att köra enbet med. Fick, på något sätt, ihop alla remmar...
Svar
4
· Visningar
1 459
·
Trav kul att få betala den på 2000:- kronor innan jul *suck* varför är försäkringen obligatorisk ???? Förra året stod det ju att man skulle...
Svar
12
· Visningar
1 015
Senast: solros
·
Trav Apropå domen i veckan... Jag vet inte vad som hände och alla turer så det är inte vad vi ska tala om här!:idea: Men är det...
Svar
13
· Visningar
1 516
Senast: solros
·
L
Körning Hej hur lägger man in bilder i Inläggen det finns ju en grej som heter infoga bild men hur gör man sen det gå rju inte att...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: JennyK
·
C
Dressyr Någon som vet vart jag får tag i de nya dressyrprogramen? LA:6 och MSV B:3 och om det är några andra som är nya? Jag har för mig att man...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: adnamA
·
Distans Hejsan, i skolan ska jag göra ett arbete om genetik och genteknik, jag tänkte genast på den där distans hästen som är klonad.. men jag...
Svar
4
· Visningar
997
Senast: lisen
·
Trav Har "norpat" denna fråga från ett annat forum, och tänkte kolla om ni vet hur det är.
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: ghost
·
Körning Vilka av dess två modeller gillar ni bäst? Jag har svår att bestämma mig vad jag egetligen är ute efter. Det är ju två helt olika... 2
Svar
31
· Visningar
2 486
·
H
Fälttävlan Har sett väldigt mycket dålig ridning i terräng av både ponny och ridhäst ryttare. Tycker att det är på tiden att man börjar rida med...
Svar
10
· Visningar
1 317
Senast: Wiiie
·
R
Distans När börjar Ni träna distansträning med en unghäst? Jag tänker då på LSD träning och när kommer fartträningen in? Jag förstår att det är...
Svar
19
· Visningar
2 480
Senast: Racer
·
F
Övr. Grenar Hej!! Jag undrar om tävlingar i höjdhopp & längdhopp existerar i hästvärlden? Detta är kanske en farlig sak för hästar?? /Felizhia =)
Svar
10
· Visningar
3 603
Senast: SusieQ
·
J
Körning Hejsan på er! Nu har jag hittat en bra rockard, hoppas jag :) Det är en "Swinger" kallar man väll den för. Men det som är bra med...
Svar
11
· Visningar
1 116
Senast: Jozzi
·
L
Körning Hej ungefär Hur mycket poäng är bra att få för ett dressyrprogram. Min första start med min shettis fick vi 80 p är det jätte dåligt... 2
Svar
21
· Visningar
1 912
·
  • Låst
Fälttävlan Jag har plockat bort bildtrådarna. Anledningarna är två, dels fanns det bilder där som var plockade från kommersiella sidor och då finns...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Tulip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka