Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Körning Tänkte berätta hur jag har gjort, jag har nämligen också till viss del ett hemmabygge när det gäller sele. Jag köpte en billig skitsele...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: JennyK
·
  • Låst
Trav har fått sin dom;http://travnet.se/www/public/webb/default.asp?menuID=1&dayID=3&banID=01&infoID=19801&infoTyp=nyhet
Svar
18
· Visningar
1 110
Körning Hur är marknaden för körhästar? Nu menar jag inte shettisar eller nordisar utan halvblod. Finns det uppfödare som bara inriktar sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 411
Senast: bonny
·
W
Dressyr Är inte det väldigt dumt?? Åtminstone i SM finalerna - EM mm. Visst är ponnybarnen som rider dessa klasserna så duktiga att dom borde...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Grenar Förekommer det galopp i australien? isåfall i hur stor utsträckning?
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: erik_royal
·
D
Dressyr Har alltid tyckt att dressyr bygger upp hästen och hoppning sliter... Inte så att jag inte hoppar men jag har alltid tyckt att dressyr...
Svar
18
· Visningar
1 472
Senast: wert
·
B
Trav Jag har sysslat med hästar i nästan hela mitt liv men har aldrig fått tillfälle att lära mig köra. Tänkte nu höra om det är någon som...
Svar
19
· Visningar
1 435
Senast: giffan
·
Övr. Grenar Hur länge håller den öppna träningen (eller vad kallas den?) på måndagar på? Eller har den redan slutat, isf när sätter den igång igen...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: Ninniw
·
Trav Hur lägger man upp träningen för ett russ. Han är inkörd och underbar att köra, men är lätt tagen än så länge. Till och från så får han...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: lindaplutt
·
Dressyr De hästar som "går på tygeln" automatiskt så fort man kortar tyglarna, för att de är så välutbildade, går de verkligen i form eller...
Svar
13
· Visningar
1 730
Körning Tänkte köpa vagn till mina shettisar. Vill inte ah en fyrhjuling och vill inte ha en vagnd som man behöver alla dessa extraremmar som... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 059
Hoppning Jag skulle inte vilja vara i Kaluschas skor igår när han vägrade ut sig i omhoppningen. RS såg INTE glad ut.
Svar
12
· Visningar
1 063
Senast: fnorr
·
F
Körning Jag tänkte ivarjefall testa det här med att tävla inom körning, så jag har därför tänkt anmäla mig till en träningstävling den 13 mars... 2
Svar
29
· Visningar
1 820
Senast: Cämz
·
Dressyr Både jag och min storhäst ska lära oss galoppombyten:) och jag undrar om det är någon som har några bra tips? Är rädd för att göra fel...
Svar
18
· Visningar
2 692
Senast: true_blue
·
Z
Hoppning Hej.. Jag rider en maxad D-ponny 5-6 gånger i veckan. Jag rider mycket dressyr för han e inte den piggaste på att hoppa..:d . Men när...
Svar
8
· Visningar
2 050
M
Dressyr vet att det står i TR dressyr att benlindor inte är tillåtet på dressyrtävling. men varför? :confused: Det diskuteras ju mycket om hur... 2
Svar
36
· Visningar
3 096
Senast: rostad
·
T
Körning efter ha använt de bra i rep några år. Men när man ska köra "fint" (bröllop och sånt..) är det ju kul att ha läderdraglinor. Så jag...
Svar
15
· Visningar
1 185
Senast: Fjunet
·
Körning Är det någon som kört med sidepull? Vi har så smått ridit in dotterns ponnykorsning och då använt sidepull. Nu håller jag på och tömkör...
Svar
17
· Visningar
1 416
Senast: Nora
·
B
Trav Efter sju sorger och åtta bedrövelser är jag sedan en tid tillbaka i träningstagen. Med mig i bagaget har jag också en ny häst. Finns...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: bulan
·
Hoppning Någon som vet en jätte bra sida där det står mycket om hoppning och grunder? och mer om markarbete för hopphäst, och deras träning? och...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Vertigo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka