Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Distans Jag har en maxad C-ponny, korsning mellan islandshäst, connemara, arab (hälften isis, resten arab/connemara). Ofta när jag rider ut får...
Svar
15
· Visningar
1 414
Senast: sanni
·
M
Hoppning Det var ju lite skriverier i Ridsport för ett tag sedan om att vissa (nåja, ett) fölsto som deltog i sexårs-BT (då hon alltså var sju...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: wert
·
Western Ja, jag vet att många inte vill använda hjälm men läs gärna denna artikel... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 083
Senast: Bumble-Bee
·
L
Körning vad behöver man för körlicens för att tävla körning? vad för nån? och hur tar man det? Måste man ha det? 2
Svar
20
· Visningar
1 746
Senast: linneaforss
·
J
Körning Hej jag är en tjej på snart 15 år. JAg undra om det finns någon som är "ungdom" som kör. Jag tycker det är väldigt tomt med sånna...
Svar
14
· Visningar
1 012
Senast: Jossan_91
·
L
Tävling hejsan! min lillasyster har en b-ponny och om två år så har hon blivit för gammal för att tävla honom (men hon är väldigt liten och...
Svar
14
· Visningar
1 960
Senast: moonlightgarden
·
S
Hoppning Jag och min kompis ska vara med i en maskeradhoppning. Men vi vet INTE vad vi ska vara!! :confused: Snälla . Skriv allt du kommer...
Svar
19
· Visningar
6 685
Senast: weeanna
·
H
Hoppning Jag ska köpa en ny hoppsadel... det är ju rena djungeln. Jag vill ha en hoppsadel, flatback.... är lite inne på att köpa en Amerigo... 2
Svar
28
· Visningar
2 558
Senast: popeye
·
L
Western :rofl: Tänk att för några veckor sedan kunde jag knappt styra på westernvis, nu har jag slutat blanda engelskt och western, slanten har...
Svar
7
· Visningar
1 149
Senast: sasucatu
·
Dressyr Är det tillåtet i någon form av tävlingsdressyr? Har nyss tittat på en Grand Prix-kür där v ryttarna red med spö. Vad är det eg. som...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Rumpnissen
·
F
Körning Någon som har några kommentarer till den? Vad är det som skiljer en giggsele från övriga selar?
Svar
2
· Visningar
938
Western står i nr 12/2005 av hästfocus.:) The national Day of the American Cowboy. Citat från Hästfocus: "Syftet är att hylla och...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: Mirre
·
Körning Har köpt en finsele, men är osäker på om draglädret sitter för lågt. Gjordarna är för korta, men någon behöver ändå bytas ut, så det...
Svar
12
· Visningar
1 270
Senast: _L_
·
E
Hoppning Mitt sto och jag ska börja tävla snart, elr ja snart är väll att ta i men i Februari hade jag tänkt mig. Men det är ju så att hästen har...
Svar
13
· Visningar
770
Senast: et_flikkan
·
Hoppning är det nån här på buke som tävlade på c eller d ponny då?? som mins FigaroIII och Phenom eller tävlat mot dom..skulle vara kul och få...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: ZanMiguel
·
E
Western Hur ser det ut när westernhästen går i rätt form? Vad ska man titta på? Hur visar jag min häst till en någorlunda rätt form i skritt...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: lilla_edvardsson
·
Islandshäst Hej.. jag vet att det finns så många trådar om just detta med takten.. men varje gång jag skrivit i någon annans tråd å frågat själv... 2
Svar
32
· Visningar
3 299
Senast: Tibra
·
L
Trav Hej! jag har ett tips! Det är många som kör backträning med sina travare...Men jag har hört att man inte ska köra nedför. Det sliter... 2
Svar
24
· Visningar
1 675
Hoppning Hur ska man få en tittig häst att hoppa alla typer av hinder. Har en häst som ofta stannar första gången på nya hinder för att sedan...
Svar
10
· Visningar
4 522
Senast: oopsie
·
S
Hoppning Nu ska ni få gissa som tusan. Jag letar efter en hingst jag såg hoppa en gång i en världscups hoppning som var nåt så grymt snygg...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: Lollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka