Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Liten spinoff på syntetseletråden.Men bara en tvååring tränandes hemma här i skogen så inser jag att jag ligger lite efter.Vad är det...
Svar
12
· Visningar
1 482
Senast: solros
·
Dressyr Hur ska man förhindra att hästen blir framtung ocvh lång? vad menar domaren när den skriver "stäm av mer och oftare"??? 2
Svar
20
· Visningar
1 866
Senast: rabarber2
·
S
Islandshäst Ok folks, nu får ni ta och förklara för mig för jag fattar inte. HUR är det möjligt, att ens på ett teoretiskt plan, försvara att gubbar... 10 11 12
Svar
222
· Visningar
18 663
Senast: sambaengi
·
L
Trav Hej alla! Jag är en ganska inbiten hästtjej, har iof jobbat i travstall som sextonåring men det var ju ett tag sen (12 år) o sen dess...
Svar
7
· Visningar
1 204
Senast: allroundhästarna
·
J
Hoppning Kan inte någon berätta för mig hur långt avstånd det ska vara för mig och min D-ponny (147 cm) mellan två hinder och galoppbommar. Det...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Grenar Jag ska börja med riddarspel och undrar vart man kan vända sig gällande färger, namn osv?? Så man inte tar någons färgkombination...
Svar
11
· Visningar
1 383
Senast: Scorpan
·
S
Islandshäst Hej alla glada! Jag tycker att min isläning har blivit ganska hård i munnen. Kan vara att han går ganska mycket turer med olika folk som...
Svar
7
· Visningar
1 059
Senast: SaRa82
·
M
Islandshäst hej! det är så att jag är på jakt på en sadel till mitt islandssto. Rider nu barbacka eller med en liten "specialare" ;) en ridgjord som...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: morgonzo
·
Distans Hej! Nu har jag fått domen på min höft och den var väl inte särskilt överraskande: Enligt röntgen har jag skelettförändringar både...
Svar
6
· Visningar
1 367
E
Dressyr Ja hur känns det, vill verkligen veta hur det känns för jag red markarbete med hästen igår och hon gick så fruktansvärt fint i slutet...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: et_flikkan
·
F
Hoppning Vad är ett grönt kort och vad menas med det?Varför behöver man det till? Snälla svara är nyfiken:bump:
Svar
7
· Visningar
992
Senast: Rebecca_R
·
Fälttävlan Vad använder alla för boots? Jag har använt lite olika boots (bl.a. Davis, gummi, equigard, picasso mm) men tycker inte riktigt att de...
Svar
18
· Visningar
1 598
Senast: rubytoo
·
P
  • Låst
Islandshäst Soft mee islandshästar bad mig lägga upp denna tråd eftersom hon sj inte visste hur man la in bilder. Hon vill nu veta vad ni tycker om... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 598
Senast: Lobelia
·
Tävling Eftersom jag har hållt på med trav tidigare så har jag haft hästar som blivit testade, dock har vi hitills lyckats undvika det med...
Svar
15
· Visningar
2 332
Senast: benjamin
·
D
Distans Hittade detta på ´tjusts sida.... Att man förbjuder spö är ju bra i drivningssynpunkt. MEN det finns de som rider med spö för att... 2
Svar
39
· Visningar
3 036
Senast: monster1
·
Dressyr Undrar hur många som blir placerade på ett klubbmästerskap i dressyr vid 11-12 starter LC:1?!
Svar
5
· Visningar
847
Hoppning Hörde någon som sa att om man startade tex 1m klass i hoppning på storhäst, så fick hindren vara upp till 1,15 m i grunden, stämmer... 2
Svar
25
· Visningar
1 969
Senast: Lady_S
·
C
Körning Jag rider ett varmblodssto som tidigare har gått på bana fyra år och alltså körts mycket tidigare. Det är dock ett år sen hon kördes...
Svar
8
· Visningar
1 476
Senast: Cilva
·
K
Islandshäst nån bra sida där man kan söka upp islandshästars stam osv? tacksam för hjälp
Svar
12
· Visningar
10 632
Senast: Saybia
·
Körning Jag tänkte att jag ska börja tömköra mitt lilla russ, för att sedan så småningom köra in honom. Kan man tömköra med en vanlig körsele...
Svar
10
· Visningar
2 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka