Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

W
Hoppning Jag ska gå bommar idag. Men hur långt är det i mellan om man rider i trav?
Svar
11
· Visningar
1 144
Senast: Kassiopeja
·
A
Hoppning Nån som vet om man får trava banan runt i blåbärsklass? :rofl: Hur går en hopptävling till? :confused:
Svar
11
· Visningar
924
Senast: Almeloue
·
K
Fälttävlan Har en fråga ang unghästar ! Hur gamla är oftast hästarna när de startar fälttävlan första gången? Är det vanligt med 4-åringar som...
Svar
4
· Visningar
1 232
G
Dressyr 95% av alla ryttarna rider så gräsligt att de överhuvudtaget inte borde vara ute på tävlingsbanan. Vorde det inte en bra idé att kunna... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
16 556
Senast: apocalypsen
·
C
Distans Hur lång tid tar det ungefär för ett tävlingsklart ekipage att rida fem mil? Någon som har koll? Eller om någon har någon annan bra...
Svar
2
· Visningar
2 475
Senast: Stopek
·
K
Western känslan av "power" (vet inte hur jag ska beskriva det, när ni rider western. Ni som har provat på både engelskt och western. Känslan av...
Svar
13
· Visningar
1 377
Senast: Polly_Mulle
·
J
Dressyr Min häst är väldigt "rapp" i steget. Med det menar jag att han har en snabb takt, "ponnytakt" och är väldigt markbunden med bak, dock...
Svar
11
· Visningar
3 191
Senast: Shaklima
·
B
Islandshäst Tycker detta med avelsmöten både på Solbacken väster om Shlm och på Wången vid Östersund är enormt positiva och efterlängtade steg från...
Svar
9
· Visningar
1 319
Senast: Båbbe
·
K
Hoppning Har en D-ponny som jag ska tävla en del hoppning med i höst nu. Hon är 6 år gammal och hoppar LB. Nu undrar jag då, ni som tävlar...
Svar
12
· Visningar
1 044
Senast: Panikie
·
Islandshäst hej! jag har nu ridit i 16 år, och har lovat att jag ska börja träna min kompis islänningar i dressyr. dessa är 5 respektive 6 år, och...
Svar
14
· Visningar
1 267
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Grenar Idag startade lassie för första gången på ett halvår, pga hältor, skador och stelheter, så det känns som en riktig lättnad att hon...
Svar
19
· Visningar
1 476
Senast: Korpen_
·
Dressyr Hur utför man den korrekta hjälpen vid ryggning? Någon har kanske till coh med en bild... :) 2
Svar
23
· Visningar
2 457
Senast: summer san
·
W
Övr. Grenar Intresserad av att få tag i och kunna beställa galopputrustning? Jag går ett privat gymnasium i Helsingborg där man lägger...
Svar
5
· Visningar
2 248
Senast: hobbe
·
S
Islandshäst Jag har ett par Top-Reiter boots som jag inte får att sitta på plats. Är det någon som har något bra tips om hur jag ska få dem att... 2
Svar
29
· Visningar
2 314
Senast: eliiin
·
B
Körning Såg på nån gammal tv-serie häromdagen och även på en körhäst som pappa förevigat på bild i Dublin att man gjort en liten specialare i... 2
Svar
21
· Visningar
2 444
Senast: _L_
·
T
Körning Jag har i sommar blivit ägare till en 19-årig fjordvalack, vars viktigaste syssla hemma hos oss är att hålla min heta kallblodstravare...
Svar
11
· Visningar
1 097
Senast: Trollis
·
N
Körning Här är en del bilder från SM såhär en tid efter :D ! Kanske inte dom bästa men... Har du några så lägg ut dom också!! Här kör vi... 2
Svar
20
· Visningar
2 013
Senast: Nora
·
B
Fälttävlan Visst kan man väl starta debutantklass med lokal licens fastän det står regional på proppen :confused:
Svar
19
· Visningar
1 353
Senast: Balkasch
·
N
Hoppning Räknas det som en vägran? Min häst har gjort så på några tävlingar på 90 höjd att han kan stanna precis framför hindret, men då petar...
Svar
11
· Visningar
1 125
Senast: Notorius
·
L
Western Hur mäter man (som amatör) vilken bomvidd hästen ska ha i westernsadel? Vilka bomvidder finns det för westernsadlar och vilka typer av...
Svar
12
· Visningar
3 920
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka