Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag skulle vilja få tips för att kunna variera sätten att få ponnyn att inte gå på bogarna. Jag är för stor för att rida ponnyn, så det...
Svar
3
· Visningar
1 251
Senast: lul
·
D
Körning Någon som har bra tips var jag kan köpa en Rockard till min maxade shetlandsponny. Helst kring Malmö eller i södra Skåne :banana:
Svar
19
· Visningar
3 312
Senast: TASHINA
·
S
Western Skall ta hem en sadel på prov i morgon, men det är några år sedan jag senast satt i en westernsadel... Minns att det var lite krångligt...
Svar
1
· Visningar
1 081
M
Körning Vad kör ni med för vagn/rockard? varför? Skulle vara kul att se lite olika modeller på vangar. :banana: 2
Svar
34
· Visningar
3 592
Senast: Nora
·
F
Dressyr Jag satt och bläddrade i Eric Lettes gamla bok Dressyr (Utbilda och träna för tävling) och kom på bilderna på sluta (sidan 84-85). Boken...
Svar
7
· Visningar
1 410
Hoppning Om/när ni provrider en häst, vad tittar ni på i hästens hoppning..vilka egenskaper vill ni att hästen ska ha? 2
Svar
39
· Visningar
2 901
Senast: Xenox
·
E
Islandshäst finns det nån kapplöpningsridning med islandshästar i Sverige (i pass, tölt eller galopp)?
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Boj
·
Islandshäst Hej! Jag har skaffat islandshästar efter att ha ridet halvblod i 15år. Det är ju lite anerlunda och jag vet inte riktigt hur jag ska...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: fjodur
·
Z
Hoppning Usch ja, jag trodde inte jag skulle komma till det här. Måste nog låna ut min älskling, då jag har högre ambitioner. Vad ska man göra...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Ziemona
·
Western Om man vill ha sitsen på sin sadel ngt högre framtill, går det att fixa om? Om det går, hur? Vad kostar det? Vem gör det?
Svar
9
· Visningar
951
M
Islandshäst Lettir fra kolkuosi Stjarni fra hafsteinsstödum Rodi fra holi någon som vet deras bedömningar och färg?
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Pocahontas
·
Fälttävlan Kan inte Ni som var där uppdatera oss som inte hade möjlighet? Var Bengans föreläsning bra? Nya regler/dressyrprogram nästa år? Annat...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: LenaH
·
B
Western Sitter o läser om olika sadlar.. o förstår inte riktigt vad dom menar.. Om den har en "flexible tree design".. vad innebär detta? För...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: Bill
·
C
Tävling Finns det några bra böcker om handikappsridning ni kan rekommendera?
Svar
1
· Visningar
1 163
Islandshäst Hej alla! Undrar bara om någon har koll på ifall det är lång väntetid till hästpassen nu? Och undrar också vad som händer om man...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Freyr
·
Hoppning Tycker ni den var rättvis (för ponny o stor??) Jag tycker det var bra att de inte satte Malin som nr 1 iaf! RGB är ju mkt bättre!
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: Rejält_felskapad
·
Övr. Grenar Finns det någon som har ett sådant? Funderade på att sy ett sådant men har inget mönster så... Skulle bli jäötteglad om jag kunde få...
Svar
18
· Visningar
3 627
Senast: mnementh
·
A
Tävling ungponny i dressyr med vanligt tredelat bett men med fasta ringar och ungponny i hoppning med hackamore med korta skänklar? Jag har inte...
Svar
13
· Visningar
1 400
Senast: Fladde
·
Körning Ska köpa en bröstsele till min häst, men vad har en islandshäst (lättbyggd 140 cm mankhöjd) egentligen för storlek? Ponny? Cob?
Svar
4
· Visningar
1 601
K
Islandshäst Bara måste fråga: vilka är de mest egendomliga egenheter någon av era hästar haft? Islandshästar brukar vara starka personligheter, så...
Svar
17
· Visningar
1 670
Senast: yew98fq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V