Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Western Någon som pysslar med det? Kan någon förklara lite löst vad det handlar om...? Jag blev erbjuden jobbi ett reining stall, å jag som bara...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Cronis
·
L
Körning Håller på att leta efter en maratonvagn... eller två :crazy: letar ffa efter en till min fjording men skulle också behöva en till lilla...
Svar
4
· Visningar
1 745
Senast: Welsh
·
M
Dressyr Hur är det egentligen, jag har bara tävlat regionalt senaste åren, är det okej att starta LA på lokal tävling då? Jag är inte uppklassad...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Ylva
·
A
Islandshäst Jag har precis börjat rida ett islandshäststo, skall rida en gång i veckan. Vill veta mer och undrar om denna bok är att rekommendera...
Svar
11
· Visningar
1 554
Senast: Freyr
·
B
Trav vet inte om tråden ska ligga här eller under "avel", men nu ligger den här iaf.. jo, jag undrar hur en italiensk travare ser ut? kanske...
Svar
13
· Visningar
1 297
Senast: blindabelinda
·
Fälttävlan utan att ta fälttävlanskortet om man tävlat förut? När fälttävlanskortet infördes så sa man att dom som startat tidigare fick fortsätta...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: true_blue
·
Islandshäst Jag har bara läst infon och resultaten på Vaengurs hemsida och nu vill jag höra av er som var där! Hur var det! Vilka imponerade mest... 2 3
Svar
53
· Visningar
5 596
Senast: Freyr
·
Körning Vad är egentligen för och nackdelarna med att ha skygglappar på huvudlaget? Blir hästen som regel lugnare av att ha skygglappar eller...
Svar
7
· Visningar
1 224
Senast: Nora
·
E
Körning Hej Jag undrar om det är någon som kan tipsa om vart jag kan hitta information och bilder på äldre hästvagnar och tips om renovering...
Svar
3
· Visningar
2 660
Senast: alisson
·
I
Övr. Grenar Ja här kommer jag igen med mina konstiga frågor. :) Galoppsadel ja, ni som har sådana eller tillgång till dem, skulle ni kunna lägga in...
Svar
4
· Visningar
1 667
Senast: hobbe
·
Western men läget är så här. har nu äntligen köpt mig en westernsadel, men nu kommer problemet: hur i h*levet spänner man sadelgjorden?? tror...
Svar
10
· Visningar
1 613
Senast: paradox
·
Övr. Grenar :bow: :bow: :bow: :bump: :bump: :bump: Vad mer kan man säga?? Snyggt jobbat i kriteriet, såg bara det lilla som visades på tv men det...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: shady
·
Dressyr Har lite hjärnsläpp o sitter o filar på packningslistan inför Lördagens tävling. De grejor jag plitat ner på lappen är förutom hästen...
Svar
10
· Visningar
1 583
Senast: Nora
·
B
Hoppning Jag behöver tips på hinder (alltså bommar) som man kan göra själv. Själv har jag gjort ett rosa/grönt "plank" med Vita hjärtan/vita...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: BeastieBabe
·
Islandshäst Jag har ett sto som är född på Island, när hon kom till Sverige så tror jag att hon hadde haft ett föl som nyligen hade blivit avvand...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: Pocahontas
·
M
Trav När bestämde ni er för att era "gamla" travare skulle gå i pension? Vart gjorde ni av dom? Min stora kärlek börjar bli trilsk att...
Svar
16
· Visningar
1 178
Senast: Indyhope
·
E
Islandshäst Vilka poäng krävdes för att kvala till SM i år? Det var olika i olika grenar antar jag, jag kan inte hitta ngra siffror på SIFS hemsida...
Svar
3
· Visningar
1 483
Senast: Ekra
·
Övr. Grenar Björkis! Din häst står i \"mitt\" stall! Döm om min förvåning när jag ser ett piggt arabhuvud sticka fram när jag kom imorse. Han var...
Svar
0
· Visningar
1 164
T
Hoppning Hur får man hästen att fatta att den ska trava över 20 centimeters cavalettibommar och inte galoppera i 180 och studshoppa allihopa...
Svar
7
· Visningar
2 043
Senast: Rubinen
·
T
Fälttävlan är nu i full gång. Bettina Hoy leder dressyren efter första dagen på 32 straff. Sara Ligger på 15:de..... hur tror ni att det kommer gå... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 169
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025