Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Western Funderar på att vara med i nån hunter klass, men vet inte vilken utrustning som krävs. (Har inte den nya regleboken vilket jag anntar...
Svar
9
· Visningar
1 076
Senast: Miko
·
C
Trav :bump: "passisen" klarade monté kvalet idag! Gick 24 på något tung bana. (fast nu kan jag ju inte ha honom i licensloppet på torsdag :()
Svar
9
· Visningar
991
Senast: chicasweep
·
Trav har ett litet inlägg på utrustning men få svarar där så provar här istället :) Jag har en modesele(tror jag) och funderar på att köra en...
Svar
10
· Visningar
1 552
Senast: Moppa123
·
Western Är verkligen sadlarna i H*s o B*s så dåliga som alla tycker här. Eller finns det dom som har sådana och inte törs erkänna det. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
2 228
Senast: simpe
·
Dressyr Jag startade min första dressyrtävling i helgen, jag & min travis har väl inte riktigt vågat oss ut på banorna tidigare. Men eftersom...
Svar
9
· Visningar
1 760
Senast: Liselott76
·
Trav Jag har ett sto efter Callit i stallet och hon har väldigt lågt baksteg. När hon kom till mig orkade hon inte hålla ihop kroppen utan...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: ghost
·
Dressyr Min häst har en tendens att galoppera "fyrtaktigt" i vänster galopp , de vänstra bakbenet vill liksom inte trampa in under tyngdpunkten...
Svar
8
· Visningar
1 846
Fälttävlan detta är saxat från falttavlan.com "Oberoende av vilken inriktning du har måste du registrera dig med en tränare. Det vill säga att du...
Svar
5
· Visningar
1 212
Senast: Tasse
·
B
Övr. Grenar Snart är det dags för 3-åringarnas första löp, 1200 m DT på Jägers. Ska bli himla spännande att se hur de klarar sig, det är inte mindre...
Svar
18
· Visningar
1 152
Senast: BJÖRKIS
·
R
Hoppning har just börja små hoppa med hästen min, har lös hoppat och lite smått. men hon har svårt att ta med sig back bena, hur kan jag göra för...
Svar
5
· Visningar
893
Senast: Ruggifer
·
Övr. Grenar Jag är sugen att starta min häst på Klampenborg. Hur är den banan, är det svårare att starta häst i Danmark än i Sverige osv.? Är...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Cavat_
·
P
Fälttävlan Läste på Hermanstorps hemsida att man fått dispens för fler språng i MsvB för kat C+D än vad TR tillåter, detta som test inför...
Svar
12
· Visningar
1 261
Senast: fio
·
F
Trav Hej ! ´Vilken ålder måste man vara för att köra stor häst :confused: Och hur gammal får man högst vara för att köra b-ponny :confused...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Petronilla
·
K
Dressyr Är det tillåtet att tävla med färgat schabrak? :)
Svar
3
· Visningar
1 357
Senast: Jochanda
·
Trav *suck* nu blir jag så sugen på att lära mig mer om trav så jag vet inte vart jag ska ta vägen :crazy: :) Jag skulle vilja vara i ett...
Svar
17
· Visningar
1 320
X
Trav Då missade ni väl inte att snyggaste hästen kom tvåa... Nämligen Kavasaki :love: Fast han lite otur år 5 andra platser, förra året 5...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: _xanth_star_
·
J
Western Hej! Jag undrar hur man lär en häst neckrening som har varit engelsk riden förut. Hur börjar man?
Svar
3
· Visningar
1 204
B
Western någon här som ska till näveqvarn i helgen o tävla på D-tävlingen, C-tävlingen eller allsvenskan?? *nyfiken* 2
Svar
22
· Visningar
1 918
Senast: Dalakhay
·
Körning Skulle i dag testa att leda ponnyn med vagnen (ej fastsatt, som turvar) Förra ägaren hade kört honom en del i både skritt och trav med...
Svar
11
· Visningar
1 517
Senast: Sofiplopp
·
Fälttävlan Jag tänkte anmäla mig som funktionär på Ribban. (Nu när de inte ska ha 4-årschampionatet) :mad: Någon som har jobbat där och kan...
Svar
2
· Visningar
998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka