Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

C
Fälttävlan Gud vet om denna tråden får ligga kvar. Snälla moderator, plocka bort den om den inte passar, men jag hittar inte var jag kan tipsa om...
Svar
2
· Visningar
1 480
Senast: Nelle
·
Distans Har lite funderingar ang. det är med hästskorna. Måste man ha skor bak??? Får man rida med t ex Old macs eller easy boots? Någon som...
Svar
2
· Visningar
1 020
Senast: panzy
·
Distans Var och red Rönningeritten i lördags och såg flera som hade mobiler med sig på hästen. Jag har ju bara TR från 99 och där står det att... 2
Svar
28
· Visningar
2 584
Senast: Noteca
·
Övr. Grenar blev inställd pga för få deltagare, synd, hade velat gå den. :( De skulle göra ett nytt försök i augusti men frågan är väl om det blir...
Svar
9
· Visningar
997
Senast: Jane_Done
·
J
Dressyr Har varit hos tandis nu och fixat bettproblemen, så vi tänkte köpa ett tredelat bett nu. Hos tandläkaren tyckte hon att ett tredelat... 2
Svar
22
· Visningar
2 617
Senast: Eliin_87
·
Körning Nu har jag lånat hem en shettis på prov, som jag förhoppningsvis ska köpa! Hon ska vara körd, men det fanns ingen vagn så vi kunde inte...
Svar
15
· Visningar
1 439
Senast: Shettisar
·
S
Western Jag har aldrig tävlat i AQHA klasser, men till hösten är det altså premiär. Jag är Amateur medlem, och har tänkt att visa min åring i...
Svar
19
· Visningar
1 058
Senast: alazzi
·
J
Fälttävlan Dottern ska rida sin första debutant i helgen, hon är coollugn o säger att hon har koll på allt, vilket jag säkert tror att hon har, men... 2
Svar
21
· Visningar
2 161
Senast: Jumper
·
Y
Hoppning ...på avstånden mellan hindren för en stor häst. Det är ju hopplöt när man är på tävling och har ingen aning om hur många galoppsprång...
Svar
11
· Visningar
1 363
Senast: Kirre
·
H
Hoppning Vad innebär det när det står 30sek. när det är en A:0?? Kan dom bara ha skrivit fel? Aldrig hört talas om detta innan!
Svar
7
· Visningar
1 294
Senast: Spider84
·
Western Har hittat en jättebillig och bra sadel och pratat med ägarna och dom sa att frakten kommer gå på $150. Om jag köper den, kommer det...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Balans
·
Distans Använder ni sulor på hästarna? Jag har funderat på detta eftersom jag hittat en del större stenar i hovarna när jag vait ute på...
Svar
9
· Visningar
1 509
Senast: neywaz
·
L
Distans ...finns det sådana? Alltså sådana som har anläggning och som rider in/till hästar, tar emot träningshästar och tävlar på heltid. Det...
Svar
6
· Visningar
2 430
Senast: neywaz
·
N
Dressyr Om man rider vägarna rätt, fast trav i stället för galopp, räknas det som felridning? Jag förstår ju att man ej kan få några poäng, men...
Svar
9
· Visningar
1 717
Senast: robban
·
Islandshäst Har haft problem att få min islandshäst att trava - hon har hellre töltat eller grisepassat. MEN nu har det plötsligt lossnat och hon...
Svar
10
· Visningar
1 455
Senast: josse
·
S
Western På 25-års dagen! (Simpe's häst altså...) Jag hade den stora lyckan att träffa Simpe i helgen, men dessvärre alldeles för kort. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 227
Senast: hotrodder
·
I
Övr. Grenar Jag håller på med monte och fick i dagarna höra från killen som väger in att det är väldigt viktigt att hålla sig så nära minimivikten...
Svar
7
· Visningar
1 222
Senast: Ina79
·
S
Hoppning Får man inte tävla med sådan på sig på en lokaltävling i hoppning. Idag var jag och tittade på en lokal hopp och i högtalaren ropade de...
Svar
16
· Visningar
2 105
Senast: Mitra
·
Islandshäst Att islänningar har olika lätt för gångarterna beroende på om det är uppförs eller neförsbacke det är jag väl medveten om, men varför...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: netia
·
H
Hoppning Måste ha lite hjälp.. Hade tänkt löshoppa IDAG. jag har löshoppat 2 ggr förut. Första gången släppte en o sen tog en emot efter...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Melle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31