Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Distans Hejsan! Jag har aldrig ridit distans, förutom då långritter på sommaren med någon kompis. Jag undrar hur distanshästarnas träning ser...
Svar
1
· Visningar
1 356
P
Körning Hej! Jag har en fråga som jag gärna vill ha svar på. :)Vad har ni för erfarenheter av skyglappar? Har ni varit med om hästar som blir...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Provincia
·
T
Trav Ja äntligen blir det av . Jag ska gå en B-licens kurs nu i mars - april någon gång:love: Finns det något extra som jag kan träna på...
Svar
0
· Visningar
1 049
Senast: travemma
·
R
Trav Läste i tidninen "Travhäst"(eller var det "Travhästen"?) om unghästträning. Intressant. Hur många av er skrittar hästarna, tills dom... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 903
Senast: Rikkan
·
Western Jag ska hålla ett föredrag i skolan på torsdag och jag måste få tag i regler till w-tävlingar (vad som är rätt o fel, plus och...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: __sandra__
·
V
Hoppning får jag tävla d-ponny om jag är 18 år på klubbtävlingar?
Svar
6
· Visningar
1 056
S
Distans Jag köpte en pulsmätare för ungefär en måand sedan en (Polar A) med en klocka till som man har på armen. Skulle prova den i går för...
Svar
4
· Visningar
1 374
Senast: shampiz
·
R
Körning Kollade lite på Equilex.se och fick se en vagn som jag tyckte var fin. Vad tror ni...kan den passa en stor shettis?? Vagn Tycke den... 2
Svar
20
· Visningar
3 129
Senast: Dragonfruit_
·
Islandshäst vilken modell på sadelgjord är vanligast till en islandssadel? har fått för mig att dressyrgjordar är vanliga, är det så? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 736
Senast: Boj
·
M
Western Vilka tävlingar skall ni åka på i år??? Och vad förväntar ni er av arrangörerna?? :bump:
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: Emelyne
·
M
Körning ska se så jag inte har missat något angående regler för att få tävla. man behöver: ponnyn: registrerad ponny mätintyg vaccinations intyg...
Svar
3
· Visningar
1 023
Senast: Welsh
·
J
Islandshäst Jag försöker få min häst att bli mer stark i bakdelen för att fixa en bärigare tölt. Övningar som jag gör är bland annat öppna... 2
Svar
34
· Visningar
3 309
Senast: josse
·
Hoppning Jag känner en tjej som rider för noga på hinder. Altså hon lägar hästen oftast rätt på hinder, så att hästen ej behöver taxera själv... 2
Svar
26
· Visningar
2 555
Senast: DFZ
·
M
Hoppning HeJ Vad gör man om en häst springer lite fort på hoppnings banorna :confused: Ibland så rusar hon mot indret :D och hoppar antingen...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: _Peplis_
·
L
Trav och 2 rundor med lite intervaller.. han får ett snabbjobb på tisdagar lr onsdagar och så blir han körd en sträcka på ca 5-6 km på...
Svar
13
· Visningar
1 656
Senast: Zandrah
·
S
Övr. Grenar Jeg blir ofte litt sliten midt i ryggen når jeg rir. Særlig ubehagelig kan det være å sitte ned i trav. Men i dag red jeg uten sal, og...
Svar
2
· Visningar
1 213
Senast: sleepy
·
B
Övr. Grenar Är väldigt nyfiken på att veta hur långt ni har kommit med era 3-åringar? Själv har det varit väldigt taskigt underlag här hemma under...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: BJÖRKIS
·
K
Islandshäst Behöver hjälp med passen. Ska börja lägga min häst i pass och vill gärna ha lite tips och tankar om vad man bör tänka på mm. Vill att...
Svar
2
· Visningar
1 139
Senast: Freyr
·
Körning Ska visa min (snart) treåriga shetlandshingst på premiering nästa år och undrar vilken vagn som ni anser är den bästa att köra med under... 2
Svar
28
· Visningar
2 478
Senast: Dragonfruit_
·
G
Hoppning Både jag och min häst (c-ponny) behöver självförtroende i hoppningen! Skulle behövs lite bra tips annat än att "hoppa mycket"...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Tingeling85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka