Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr Kanske lite barnslig fråga men jag är intresserad av att höra hur långt ni andra har kommit med era 4-åriga blivande dressyrhästar...
Svar
13
· Visningar
1 450
Senast: Zandrizzz
·
C
Dressyr Jag är inte så insatt i dressyr för ponny, men vad är det som ingår i ponnydressyr på litet högre nivå? En ponny på vårt stall som sägs...
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: Lancet
·
Dressyr Jag har sex veckor på mig för toppa formen till en kvaltävling för Fjordhäst SM. Två senaste helgerna har jag ridit LA:1 med 46 och 48%...
Svar
11
· Visningar
1 455
Senast: Jaffa83
·
L
Dressyr Jag har haft en tendens att rida med alldeles för mycket stum hand på min häst och sitta med handbromsen i. Detta har skapat ett...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: LilyAnne
·
Dressyr Har ett problem som jag behöver lite synpunkter på. jag har lagt märke till att jag gärna rider med ganska "breda händer" Alltså ganska...
Svar
14
· Visningar
1 305
Senast: kallstrom
·
L
Dressyr Jag såg här om dagen i en proposition att det stod så här under en klass: "Öppen för alla icke placerade ekipage under 2005" T.ex...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Lucky_Me
·
Dressyr Är det tillåtet att ha rosetten i svansen från framridningen kvar inne på banan? Har hört två olika versioner och misstänker att det...
Svar
13
· Visningar
2 747
Senast: Angua
·
K
Dressyr Nu vill jag veta hur många som använder smink vid tävlingar, med tanke på hur länge man kan stå och putsa hästen så är det kanske lite... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 287
Senast: Angely
·
J
Dressyr Hej, jag har lite funderingar kring min träning med min medryttarponny. Vi har ett problem med att hitta rätt form, takt och tempo...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Spiggen
·
W
Dressyr Jag ska för första gången rida ett L:B 1 pogram på söndag, och är jättenervös. Grejen är den att innan har jag tävlat L:C ett antal...
Svar
13
· Visningar
991
Senast: wonderday
·
Dressyr i ett dressyr pogram? Räknade ihop alla poängen och fick det till 107, men så har bommaren skrivit 139... av 260... Hur räknar man...
Svar
7
· Visningar
1 613
Senast: bibban
·
S
Dressyr Vad kan man göra åt en häst som verkligen inte vill ta stöd på bettet, speciellt inte på yttertygeln. Övningar och ev bettbyte. Rider på...
Svar
12
· Visningar
1 514
Senast: Silly
·
P
Dressyr Jag lärde mig en sak idag som jag tänkte att jag kunde dela med mej till er andra ... : man ska inte ta mer i tygeln än vad man driver...
Svar
4
· Visningar
1 263
Senast: Gwaeron
·
W
Dressyr Hej alla dressyr bukare..ska tävla dressyr för första gången och undrar lite vad som ingår i LC:1, LB:1 & LA:1? har även hört att man...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Zandrizzz
·
Dressyr Jag var och red för en annan dressyrtränare än min vanliga för ett tag sedan. Red ett halvblodssto på 13 år som jag aldrig ridit förr... 2
Svar
25
· Visningar
2 207
Senast: NiraK
·
Dressyr Vill få tips hur man får sina händer stilla :confused: Lätt att den åker upp och ner i takt med hästens gång (speciellt vid...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: Malinigbg
·
Dressyr hallo..! Jag har då haft min häst i ca 7 veckor nu. Hon är igentligen och framför allt hopphäst, men det skuulle vara så kul att starta...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: Docka
·
Dressyr Min häst har ett väldigt kort steg i skritten eller rättare sagt i allmenheten...Hur ska man göra så att det verkligen ser ut som hon...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: TheHunted
·
Dressyr Hur är det hära med dressyrtävling och sadel..? Jag är då först och främst hoppryttare,vilket innebär att jag kommer satsa mer på...
Svar
10
· Visningar
1 163
Senast: miiah
·
B
Dressyr Idag var jag på tävling och upptäckte hur mycket sämre min ponnyns trav blev när jag satt ner :eek: När jag red lätt fick han shwung och...
Svar
15
· Visningar
1 274
Senast: Zahlo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition del 5
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur